عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۴
مومنی شریف در حکمی محمدرضا سنگری را به عنوان مسئول دفتر «هنر و ادبیات عاشورایی» در حوزه هنری منصوب کرد.

عقیق: مومنی شریف در حکمی محمدرضا سنگری را به عنوان مسئول دفتر «هنر و ادبیات عاشورایی» در حوزه هنری منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است:

ادبیات آیینی میراث رستاخیز عظیمی است که در صبح نینوا جان‌ها را مشتاق خورشیدی نمود که بر فراز نیزه‌ها قرآن تلاوت می‌کرد. این شجره طیبه در عرصه انقلاب شکوهمند اسلامی جلوه ای صد چندان یافت.

بی شک جنابعالی از کسانی هستید که با پژوهش های ارجمند و تالیفات گرانسنگ خود در باروری و گسترش آن سهمی بسزا دارید، لذا با عنایت به این پیشینه ارزشمند، مسئولیت دفتر هنر و ادبیات عاشورایی حوزه هنری به آن جناب محول می‌شود.

مومنی شریف در پایان این حکم ابراز امیدواری کرد تا حوزه هنری که از دیرباز مفتخر به بهره مندی و الهام گیری از نهضت عاشورا ست، با برنامه ریزی و هماهنگی های دفتر تازه تاسیس «هنر و ادبیات عاشورایی» بیش از گذشته نسل انقلاب اسلامی را از سرچشمه فرهنگ عاشورایی سیراب کند.

گفتنی است محمدرضا سنگری متولد  اول آبان 1333 در شوش و فارغ‌التحصیل دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. او تا به امروز در بسیاری از همایشهای سراسری شعر دفاع مقدس و شبهای شعر دفاع و مقاومت حضور داشته و در جلسات متعدد آن به نقد و بررسی شعر دفاع مقدس و ادبیات پایداری پرداخته است. کتاب «بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس» این نویسنده که در سه جلد نوشته شده به عنوان برترین کتاب سال دفاع مقدس شناخته شده است.

از آثار او می‌توان به «سوگ سرخ»، «حنجره معصوم»، «زبان و ادبیات فارسی پیش‌دانشگاهی در جلدهای متعدد»، «کرشمه‌های قلم»، «یادهای سبز» و «پیوند دو فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس» اشاره کرد.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین