عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۸
یکی از مراجع تقلید شیعیان جهان گفت: نباید اجازه دهیم ارزش های اسلامی در مطبوعات، فیلم ها و رسانه ها کمرنگ شود.

عقیق: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، گفتند: دولت به تنهایی نمی‌تواند این مشکلات را حل کند و برای مبارزه با این مشکلات، مردم باید با صرفه‌جویی و جلوگیری از ریخت و پاش‌ها همکاری کنند.

ایشان با اشاره به گلایه‌های مردمی درباره تورم و وضعیت معیشت، افزودند: باید یکی از برنامه‌های اقتصادی مبارزه با غول تورم باشد تا پشت مردم زیر بار سنگین تورم خم نشود.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کردند: البته دولت محترم برنامه‌هایی برای مبارزه با تورم دارد که دعا می‌کنیم در این راه موفق باشند، مردم نیز در این راستا همکاری‌های لازم را داشته باشند تا یک عده اجازه سوء استفاده پیدا نکنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که باید به ایام فاطمیه اول و دوم بسیار اهمیت داد گفتند: همه باید به این ایام اهتمام کنند.

آیت‌الله مکارم ‌شیرازی گفتند: وهابیت و تکفیری‌ها می‌خواهند این ایام کمرنگ باشد، اما ما باید سعی کنیم این ایام را ارج نهیم و البته مسائلی مطرح نشود که دشمنی بین مسلمانان را بیشتر کند و به مقدسات دیگر مذاهب توهین شود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که نباید اجازه دهیم ارزش‌های اسلامی در مطبوعات، فیلم‌ها و رسانه‌ها کمرنگ شود گفتند: اگر ارزش‌ها در جامعه تضعیف شد، قدرت ما در مقابل دشمن شکسته می‌شود.

ایشان افزودند: این که دشمنان همیشه شعار آزادی بی قید و شرط می‌دهند برای این است که به دنبال کمرنگ شدن ارزش‌ها در جامعه ما هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر این‌که ارزش‌های دینی حافظ نظام و کشور و عزت و آبروی ما است اضافه کردند: آنها به دنبال بلعیدن هستند، تا دیروز با شوروی دوست بودند امروز چه می‌کنند، از دوستان خود جاسوسی و شنود می‌کنند.

ایشان در پایان با تبریک سال جدید به ملت بزرگ و شریف ایران، خاطرنشان کردند :امیدواریم سال آینده سالی پر از برکت، موفقیت، پاکی، قداست و پیروزی برای ملت بزرگ ایران باشد.

 

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین