عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۲
جمعي از زائران ناشنوا كه از نقاط مختلف كشور در قالب يك كاروان به سفر عتبات عاليات آمده بودند در دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا حضور يافتند.

عقیق:حجت الاسلام شهيدي طي سخناني در جمع زائران ناشنوا كه از سوي خانم سهي كيش به عنوان رابط بيان مي‌شد ابراز داشت: به سرزميني آمديد كه آرزوي هر مسلمان به ويژه شيعه حضرت علي است كه حداقل يكبار به زيارت سيدالشهدا مشرف بشود.
وي ادامه داد: دشمنان در طول تاريخ خيلي سعي و تلاش كردند كه اين سرزمين را براي شيعيان به تعطيلي بكشانند و هيچ شيعه اي در اينجا وجود نداشته باشد ولي شيعيان همواره و عليرغم مشكلات فراوان خود را به كربلاي سيدالشهداء رسانده اند و امر زيارت را كه تاكيدات فراواني در روايات نسبت به آن شده است به جا آورده اند.
وي با اشاره به تلاش‌هاي بني اميه و بني عباس براي به فراموشي سپردن واقعه عاشورا گفت: در گذشته درخت سدره در نزديكي مزار حضرت سدالشهداء وجود داشت كه شيعيان از دور، مزار امام حسين را از همين طريق مي‌شناختند كه بني اميه براي اينكه زائران راه را گم كنند درخت سدره را قطع كردند. در زمان بني عباس نيز اين سرزمين را شخم زدند و بعد از شخم زدن، آب بستند كه همه جا همسطح شود تا قبر پيدا نشود اما به اراده الهي و همت شيعيان و عاشقان اباعبدالله اين مضجع نوراني نور داد و شيعيان دورش جمع شدند و تلاش دشمنان اهل بيت، تنها نتيجه عكس داد و روز به روز بر تعداد عاشقان سيدالشهدا در نقاط مختلف جهان افزوده شد.
وي به تلاش‌هاي صدام و نزديكانش براي آزار شيعيان و به انزوا كشاندن شيعيان و توهين وي و اطرافيانش به مضجع شريف سيدالشهداء اشاره كرد و گفت: آنهايي كه در جريان انتفاضه شعبانيه به بارگاه ملكوتي سيدالشهداء تعدي كردند، در همين دنيا نيز سزاي خود را ديدند.
وي با تاكيد بر ترويج فرهنگ زيارت در بين پيروان اهل بيت عليهم السلام گفت: احاديث فراواني از ائمه براي زيارت وارد شده است اما بيشترين حديث مربوط به زيارت سيدالشهداست كه نشان دهنده اهميت اين امر است.
حجت الاسلام شهيدي با تقدير از عواطف پاك زائران ناشنوا نسبت به اهل بيت عليهم السلام گفت: شما اگرچه از نعمت شنيدن برخوردار نيستيد، اما از نعمت احساس بالا نسبت به ائمه برخورداريد و ان را قدر بدانيد. چه بسا خيلي از ما نعمت شنيدن و گفتن داشته باشيم اما از خيلي نعمتهاي ديگر بي نصيب باشيم.
در پايان اين جلسه هديه معنوي و فرهنگي به زائران سيدالشهداء تقديم شد.






211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین