عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۹۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۱
با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی و مداحی حاج سعید حدادیان در مسجد امام صادق(ع)
حجت الاسلام صدیقی: من با قاطعیت عرض می کنم، شهدا پیشگامانند. برندگانند، رکورد داران عالم مسابقه در بندگی، در پیشگاه خدا هستند. هر کار خیری که هر کس انجام بدهد، کار بهتری هم وجود دارد به جز کشته شدن در راه خدا

 گزارش تصویری

عقیق: مراسم بزرگداشت جانبازان شهید و اربعین شهادت جانباز شهید سردار حاج علی شکر الهی با حضور جمع زیادی از جانبازان دوران دفاع مقدس در مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین برگزار شد.
به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام کاظم صدیقی سخنرانی کرد و حاج سعید حدادیان به مداحی پرداخت.
از حاشیه های این مراسم می توان به حضور دکتر سعید جلیلی و دکتر علی زاکانی در میان جانبازان اشاره کرد.
علی شکراللهی ، جانباز ویلچری و قطع نخاع استان سمنان که در بیمارستان لبافی نژاد تهران بستری بود ، روز پنج شنبه سوم بهمن ماه امسال به کاروان شهدا پیوست .
این جانباز سرافراز متولد 1345 بود که  در کوران جنگ طی دونوبت دچار مجروحیت شد.در عملیات محرم در منطقه عین خوش بر اثر موج انفجار ، گوش راستش دچار مجروحیت شد.نوبت دوم  هم طی عملیات والفجر ۴ در منطقه پنجوین بر اثر اصابت ترکش به ستون فقرات و شکم ، دچار قطع نخاع شد.

در ادامه  نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام صدیقی در مراسم بخوانید:

* پروردگار متعال، این عالم را میدان مسابقه برای فراهم آوردن ذخائر عالم آخرت آفریده است. امیرالمومنین (ع) می فرماید : امروز میدان مسابقه است، و کسی که برنده شود به بهشت می رسد. آن کسی که به سابقین، به پیشتازان، به پیشگامان، به رکورد داران خدا عنایت می کند بهشت است و کسی که رفوزه بشود و باز بماند گرفتار آتش جهنم می شود.

* در این میدان مسابقه انواع عبادت ها را خداوند متعال پیش پای بنداگان خودش قرار داده تا در این عبادت ها گوی سبقت را ببرند، برخی ها بوده اند که در شبانه روز هزار بار سوره قدر می خواندند و از علمای ما مثل آیت الله آقای غروی اصفهانی . بر حسب نقل آقای بهجت، این مرد بزرگوار در شبانه روز هزار بار سوره قدر می خواند، نماز جعفر طیارش هرگز ترک نمی شد، نوافل یومیه و نماز شبش هیچ وقت ترک نشده، زیارت عاشورایش هیچ وقت ترک نشده، با صد لعن و صد صلوات. با این حال محققی بود ژرف نگر شاگردانی را با درس پر محتوایش برای عالم اسلام تربیت کرد که نمونه هایش آقای بهجت و آقای طباطبایی و آقای میلانی و آقای خویی و دیگر بزرگان و مراجع تقلید، رشد یافته دامن فقاهت این محقق بزرگوار بودند.

* اویس قرنی سر به سجده می گذاشت و در یک سجده تمام دعای کمیل را می خواند. مرحوم جمال السالکین، علامه بی بدیل، آقا میرزا علی قاضیِ فقیهِ مفسرِ عارف، سالک الی الله، دارای مقام شهود و نائل به درجه رضوان الهی در یک سجده 3000 بار ذکر یونسیه را می گفت: لا اله الا انت، سبحانک انی کنت من الظالمین.

* من با قاطعیت عرض می کنم، شهدا پیشگامانند. برندگانند، رکورد داران عالم مسابقه در بندگی، در پیشگاه خدا هستند. هر کار خیری که هر کس انجام بدهد، کار بهتری هم وجود دارد که آدم وقتی قدم به عالم برزخ می گذارد، غبطه می خورد می گوید: ای کاش من هم اعمالی که فلانی انجام داد، می توانستم انجام دهم، تنها عملی که بالا دست ندارد، قتل فی سبیل الله است، کشته شدن در راه خداست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین