عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
حضرت آیت الله وحید خراسانی با تاکید بر این که امسال بایددو برابر گذشته نسبت به احياي فاطميه تلاش شود گفتند:اهتزاز پرچم فاطمي احياي امر اهل بيت(ع) است.

عقیق: آیت الله وحید خراسانی مرجع تقلید در دیدار شهردار و مديران مجموعه مديريت شهري قم اظهار داشتند: قم هنوز به طور كامل شناخته نشده است در حاليكه بزرگاني از نواب و ياران حضرات معصومین(ع) در اينجا دفن هستند.

ایشان افزودند: حوزه علمیه قم، مهمترين مركز نشر معارف شيعي و فقه اهل بيت(ع) است و سایر حوزه ها را تحت الشعاع كمي و كيفي قرار داده است.

اين مرجع تقليد در ادامه با اشاره به حديثي از امام معصوم(ع) گفتند: بر اين اساس هر كس بارگاه نوراني حضرت معصومه(س) را در قم زيارت كند بهشت بر او واجب مي‌شود.

ایشان افزودند: اين روايت نشان مي‌دهد كه آن حضرت آبرويي خاصه نزد خداوند دارد كه زيارت قبرش موجب واجب شدن بهشت خواهد بود.

حضرت آیت الله وحید خراسانی خطاب به مسئولان قم گفتند:شهرکریمه جايي كه اكسير اعظم است كاري نكنيد كه اسمتان را قلم بگيرند، بنابراين بايد مقدماتي را در اين زمينه تحصيل كنيد.

ایشان با اشاره به آياتي از قرآن خاطرنشان كردند: خداوند به پيامبرش مي‌فرمايد «قُل لا أَسئَلُكُم عَلَيهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِي القُربى‏»؛ حضرت محمد(ص) كه عصاره ۱۲۴ هزار پيامبر پيشين است ظهور كرد تا بشريت را به حيات برساند و اگر ايشان نبودند و اسلام وجود نداشت ما هيچكاره بوديم.

این مرجع تقلید ادامه دادند: ايشان بودند كه همه ملت‌ها از جمله ما ايرانيان را از گرداب هلاكت نجات دادند و كلمه توحيد را جاري ساختند و موجب شدند باب معرفت‌الله به روي ما باز شود ولي با اين حال مي‌فرمايند اجري از شما نمي‌خواهم جز مودت اهل بيت ام(ع).

معظم له با بيان اينكه حضرت فاطمه(س) اقرب الخلق به پيامبر اكرم(ص) بودند گفتند: بنابراين با مودت به سيدة نساءالعالمين مي‌توانيم اجر رسالت را بپردازيم.

ایشان تصريح كردند: عمر انسان مي‌گذرد و آنچه باقي مي‌‌ماند قدمي است كه در راه محبت به اهل بيت(ع) و فرهنگ تشيع برداشته مي‌شود.

حضرت آيت‌الله وحيد خراساني افزودند: اگر مي‌خواهيم حضرت علي(ع) در شب اول قبر و هنگام مرگ بر بالين ما حاضر شود و دستمان را بگيرد براي ترويج نام همسرش، فاطمه زهرا(س) و بيان مظلوميت ايشان كاري انجام دهيم.

اين مرجع تقليد با بیان روایتی از امام صادق(ع) اظهارداشتند: هر كس امر اهل بيت(ع) را احيا كند مشمول دعاي آن حضرت قرار مي‌گيرد؛ پرچمي كه براي حضرت زهرا(س) به اهتزاز در مي‌آوريد و مجالس عزاي فاطمي برگزار مي‌كنيد احياي امر آنهاست و جزايش هم دعاي معصوم(ع) است كه هم با علم صورت مي‌گيرد و هم رد نمي‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی شهرداری قم، حضرت آيت‌الله وحيد خراساني در پايان تاكيد كردند: امسال بايد دو برابر گذشته نسبت به احياي فاطميه و نام حضرت زهرا(س) تلاش كنيد.   

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین