عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۸
آیت‌الله نوری‌همدانی:
آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: جهاد و شهادت سنت الهی و سنت همه انبیاء و اولیاء الهی است که به ما به میراث رسیده است.

عقیق: این مرجع تقلید به مناسبت بزرگداشت شهدا در دیدار با مدیرکل و مدیران بنیادشهید استان قم افزود: هیچ خدمتی برای رضای خدا بالاتر از بخشیدن جان و خون دادن نیست، این موثرترین حرکت برای حیات دین است غلبه خون بر شمشیر بیانگر همین تاثیر است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: شهید در تفسیر المیزان و مجمع البیان یعنی گواه بر اعمال مردم یعنی فداکاری در راه اسلام و باید بدانیم که برای نجات دین و فداکاری در راه دین غیر از ایثار و شهادت مسیری نیست.

نوری‌همدانی اظهار کرد: اسلام همواره با دشمنان بسیاری از همان آغاز روبرو بوده دشمنانی که کینه توز بوده‌اند و دست از دشمنی بر نمی‌دارند و لذا جامعه اسلامی باید فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد را حفظ کرده و تقویت کند.

وی افزود: امروز باید این فرهنگ را در جامعه زنده و پویا نگه داریم و ترویج دهیم دشمنان اسلام در برابر این فرهنگ غنی اسلامی ناتوان و زبون هستند.

این مرجع تقلید ادامه داد: یکی از کارهای موثری که می‌توانیم در این راستا انجام دهیم ترویج و معرفی وصایای شهداست وصایایی که سرشار از ایمان و اخلاص است و مطالب بسیای عمیقی دارد که نشان از بصیرت و ایمان شهدا می‌باشد.

وی افزود: وصایای شهدا و معرفی شهدا باید در قم نیز انجام شود و وصایای شش هزار شهید استان قم نیز باید تهیه و پیام شهدا به نسل‌های انقلاب منتقل شود.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین