عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۸
جدیدترین اقدام شیعه‌ ستیزی در مالزی؛
در راستای سياست‌های ضد دينی مقامات مالزی عليه شیعیان، حدود 200 تن از شیعیان در مراسم جشن میلاد حضرت زینب(س) که در شهر پراک برگزار شده بود بازداشت شدند.

عقیق: نیروهای امنیتی مالزی شب گذشته همزمان با میلاد باسعادت عقیله‌ی بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) با یورش به مراسم جشن پیروان اهل‌بیت عصمت و طهارت در شهر پراک (PERAK) حدود 200 نفر از آنان را بازداشت کردند.

»عبدالعزیز محمدکمال ظهیری» یکی از شیعیان برجسته مالزی که خود نیز بازداشت شده بود اظهار داشت: این اقدام هنگامی روی داد که ده‌ها نفر از پیروان اهل‌بیت(ع) درحال برگزاری مراسم جشن حضرت زینب(س) بودند.

وی با محکوم کردن این اقدام ضدشیعی و وحدت ستیزانه دولت مالزی افزود: در میان بازداشت شدگان تعدادی از زنان و کودکان نیز وجود داشتند.

بازداشت‌ شدگان که به مرکز پلیس پراک منتقل شده بودند مورد بازجویی قرار گرفته و احضاریه دادگاه شریعت پراک نیز به آنها داده شده است تا در موعد مقرر در دادگاه حاضر شوند.

گسترش مبانی و آموزه‌های شیعی در میان جوانان جستجوگر و قشرهای مختلف مردم مالزی مقامات این کشور را سخت به وحشت انداخته است تا جایی که شخصیتی مانند «ماهاتیر محمد» نخست وزیر سابق مالزی که معمار مالزی جدید هم محسوب می‌شود، در سخنانی از گسترش شیعه ابراز نگرانی کرده و خواستار جلوگیری از گسترش تفکرات مکتب اهل‌بیت(ع) شده است.

ماهاتیر محمد همچنين گفته بود كه اگر در ايران ايرانيان می‌خواهند تا مذهب خود را دنبال كنند به خودشان مربوط است اما اگر آنها به مالزی می‌آيند لطفا مزاحم ما نشوند!

»مخریز ماهاتیر محمد» فرزند ماهاتیر محمد نیز سردمدار فعالیت های ضد شیعه در این کشور شده است.

چندی پیش نیز شورای ملی فتوای مالزی، تعالیم تشیع را در این کشور ممنوع اعلام و در خطبه‌های نماز جمعه اخیر مالزی شیعیان را تهدیدی برای مسلمانان و کشور خوانده است.

برگزاری سمینار «مقابله با ویروس شیعه»، رونمایی از کتاب ضد شیعی و توزیع آن در مساجد، ممنوعیت تعالیم و آموزه‌های شیعی، طرح ضد شیعی در مجلس، تنها بخشی از اقدامات دولت مالزی برای مقابله با شیعیان است که با افتراهای بسیار به شیعیان، آنان را خطرناک‌تر از یهودیان عنوان کرده‌اند!

 

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین