عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

محتوای مسابقات جشنواره‌های قرآن دانش‌آموزان استان خوزستان در مرحله منطقه‌ای سال 93 ـ 92 اعلام شد.

عقیق:در رشته قرائت و در مقطع تحصیلی هفتم، سوم راهنمایی و اول متوسطه، 5 جزء اول قرآن به‌عنوان منبع اعلام شد. در رشته حفظ قرآن مقطع تحصیلی هفتم آیات 38 تا 126 سوره بقره، در مقطع سوم راهنمایی آیات 70 تا 141 سوره بقره و در مقطع اول متوسطه آیات 170 تا 248 سوره بقره برای متسابقان تعیین شد.

دانش‌آموزان مقاطع دوم تا چهارم متوسطه متقاضی شرکت در رشته حفظ به ترتیب در آزمون آیات 219 تا 286 سوره بقره، آیات 267 تا 277 سوره آل‌عمران و آیات 29 تا 140 سوره آل به رقابت خواهند پرداخت. 20 جزء اول قرآن نیز برای رشته قرائت این سه مقطع تحصیلی تعیین شده است.

منابع رشته مفاهیم و تفسیر قرآن نیز ویژه مقطع تحصیلی هفتم شامل کنفرانس آیات 1 تا 14 سوره یونس، مقطع سوم راهنمایی شامل کنفرانس آیات 1 تا 10 سوره حجرات خواهد بود.

دانش‌آموزان اول متوسطه به تفسیر شفاهی سوره انسان، مقطع دوم متوسطه به تفسیر سوره شفاهی سوره ملک، دانش‌آموزان مقطع سوم به تفسیر شفاهی سوره واقع و دانش‌آموزان مقطع چهارم متوسطه به تفسیر شفاهی سوره حشر می‌پردازند. در رشته نهج‌البلاغه نیز دانش‌آموزان اقدام به برگزاری کنفرانس در خصوص یکی از خطبه‌های امیرالمؤمنین(ع) می‌کنند.

متقاضیان شرکت در رشته صحیفه سجادیه دوره اول و دوم متوسطه، اقدام به کنفرانس در خصوص دعای 24 صحیفه سجادیه خواهند کرد. در رشته مداحی دوره اول و دوم متوسطه، اشعار مناسب آئینی و اصیل و نوحه‌های حماسه و مراثی تعیین شده است. آزمون احکام بر اساس جزوه ارسالی جدید به‌صورت کتبی، شفاهی و صحت قرائت نماز برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، جشنواره قرآنی دانش‌آموزان خوزستان در سه منطقه آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز، شهرستان امیدیه و شهرستان شوشتر و به تفکیک جنسیت در این مرحله برگزار خواهد شد.

منطقه یک این جشنواره که در آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز برگزار می‌شود، شامل شهرهای آبادان، بندر امام، خرمشهر، اروندکنار،‌ شادگان، ناحیه 1، 2 و 3 اهواز، بستان، سوسنگرد، حمیدیه و هویزه است. این مسابقات در بخش پسران مقطع راهنمایی و متوسطه 8 و 9 اسفندماه برگزار می‌شود که در بخش دختران مسابقات 11 و 12 اسفند برگزار می‌شود.

اداره آموزش و پرورش شوشتر میزبان 12 شهر در این جشنواره خواهد بود که این مسابقات در بخش پسران 14 و 15 اسفند و در بخش دختران 18 و 19 اسفند برگزار می‌شود. شهرهایی که برای مسابقات منطقه در شوشتر حضور خواهند داشت شامل شوش، اندیمشک، شاوور، سردشت، الوارگرمسیری، مسجدسلیمان، اندیکا، دزفول، باوی، عشایر، گتوند، لالی خواهند بود.

اداره آموزش و پرورش امیدیه دیگر منطقه‌ای است که مسابقات در آن برگزار می‌شود. مسابقات در بخش پسران 22 و 23 اسفند و دختران 25 و 26 اسفند برگزار می‌شود. شهرهای باغملک، صیدون، هفتگل،‌ ایذه، دهدز، ماهشهر، هندیجان، زیدون، آغاجاری، رامهرمز، بهبهان و رامشیر مسابقات خود را در منطقه 3 برگزار خواهند کرد.

از هر پایه تحصیلی و هر مقطع آموزشی یک نفر در این جشنواره شرکت خواهد داشت که پس از این نفرات برگزیده این جشنواره به مرحله استانی راه خواهد یافت.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین