عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲
مداحی حاج محمد رضا طاهری و کربلایی حسین طاهری در حسینیه فاطمیه
به عنوان یک جوان شیعه چرا از زندگی پیامبرمان اطلاع نداریم؟ نباید به کلیاتی مانند تاریخ تولد و تاریخ ارتحال اکتفا کنیم .
گزارش تصویری

عقیق: مراسم جشن میلاد خاتم المرسلین حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور جمع زیادی از عاشقان اهل بیت(ع) در شب هفدهم ربیع الاول در هیئت فاطمیه تهران برگزار شد.
به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی به سخنرانی پرداخت و در ادامه حاج محمد رضا طاهری و کربلایی حسین طاهری در مدح و ثنای پیامبر اکرم و امام ششم مولودی خوانی کردند.حاج سید محمد جوادی نیز در این مراسم حاضر بود .

در ادامه نکاتی از سخنان حجت الاسلام سید حسین مومنی را بخوانید:

* بالاترین الگو برای ما اهل بیت(ع) هستند که در همه زمینه ها مصداق انسان کامل به آن ها اطلاق می شود نه کسانی که در یک جنبه ممکن است درخششی هم داشته باشند  اما در موضوعات دیگر ضعیف هستند. آن ها انسان کامل هستند که  می توانند برای ما جنبه الگو و نمونه داشته باشند.  

 

* پیامبر گرامی اسلام (ص)  امت اسلامی را به دو موضوع مهم  توصیه  و امر می کنند. اول  کتاب خدا قرآن و دوم اهل بیت(ع). ایشان در حدیث ثقلین می فرمایند: این دو از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض کوثر به من ملحق شوند. اگر به هر دوی اینها اتکا کنید هیچ وقت جزء گمراهان نمی شوید.

*رسول گرامی اسلام (ص) برای کسانی که دغدغه دین دارند و این دنیا را مزرعه آخرت می دانند الگوست. امام این وجود نورانی برای کسانی که اسیر لذات دنیوی و خور و خواب و خشم و شهوت هستند قطعا نمی تواند الگو قرار بگیرد.

*اما برای اینکه پیامبر اسلام را که به سفارش قرآن الگوی انسان کامل هستند به عنوان سرمشق زندگی خود قرار دهیم لوازمی نیاز دارد. باید نوع زندگی ایشان ، سنن او نحوه معاشرت او با مردم را بررسی کنیم.باید در زندگی خود قدم بر جای پای ایشان بگذاریم.اگر اینگونه بودیم جزء پیروان و رهروان ایشان خواهیم بود.

*آن کسانی که انتهای آمال و آرزوهایشان رسیدن به اوج لذا دنیوی است قطعا به آرزوی نهایی اشان نمی رسند. چرا که آرامش قطعی در سایه عمل به دستورات دین و از طریق راهی است که پیامبر (ص) ترسیم کرده اند.

*امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه در باره  الگو قرار دادن پیامبر مطالبی را بیان فرموده اند . به عنوان یک جوان شیعه چرا از زندگی پیامبرمان اطلاع نداریم؟ نباید به کلیاتی مانند تاریخ تولد و تاریخ ارتحال اکتفا کنیم .

*مهم ترین  ویژگی رسول خدا که ما در تشهد هم به آن  مطلب اشاره می کنیم این است که ایشان  قبل از اینکه رسول باشد، قبل از اینکه نبی باشد، قبل از اینکه امین باشد ،عبد و بنده خدا است. اگر بنده باشیم و عبد خدا باشیم بنا به تعبیر امیرالمومنی(ع) میتوانیم پیامبر را الگوی خود بدانیم .

*عبد بودن  اقتضائاتی دارد  یعنی کسی می تواند بگوید عبد خداست که این شرایط  را داشته باشد. اگر می خواهید به لذت دنیا هم برسید در همین بندگی می توانید برسید و گرنه به آن لذت های آنی و مقطعی که عاقبتش پشیمانی در انتظارتان است می رسید.

*حالا این بندگی چگونه به دست می آید؟  هرچه خدا از ما خواسته را به بالاترین وجه آن انجام دهیم .  خدا از ما چه خواسته است؟ نماز بخوانیم، روزه بگیریم ،واجبات، این واجبات غلط است که میگویند دین عبارت است از باید ها و نباید ها، دین عبارت است از قوانین ارزشی. پس از ملزومات  بندگی انجام وجبات است . ثانیا  دوری  از محرمات ، هر گناهی که خدا نهی کرده انام ندهیم  . به حق تعالی اعتماد داشته باشیم . بگوییم خدایا برای اطاعت از دستورات تو اتین گناه را انجام نمی دهم. و حالا که من به اطاعت از تو پایبندم خودت تقدیر خوبی را برایم رقم بزن.

به گزارش عقیق در ادامه این مراسم حاج محمد رضا طاهری مداحی و مولودی خوانی خود را با این غزل آغاز کرد:

ما تشنه ایم و راهی دریا شدن خوش است
سلمانمان كنید كه منا شدن خوش است
یا حضرت رسول فدای ملاحتت
با نام دلربای تو شیدا شدن خوش است
از بركت تو سفرۀ ما بركتی گرفت
پس ریزه خوار سفرۀ آقاشدن خوش است
ما گم شدیم در دل دنیای بی كسی
پشت در حرای تو پیدا شدن خوش است
خوب است پیش دشمن تو قد علم كنیم
اما مقابل قد تو تا شدن خوش است
خاك در تو از دُر و زر قیمتی تر است
پس خاك پای حضرت زهرا شدن خوش است
ای اعتبار عالم و آدم خوش آمدی
تو مصطفایی احمدی آقا محمدی
با خلقت وجود تو خلقت شروع شد
با جلوۀ جمال تو عصمت شروع شد
سجاده پهن شد كه تو باشی و ذات حق
از آن به بعد بود رفاقت شروع شد
عالم برای بوسه به دست تو آمدند
یك واژه ای بنام ارادت شروع شد
دست تو را كه داد به دستان سعدیه
در آن قبیله بارش رحمت شروع شد
با بودنت حلیمۀ سعدیه دید كه
لحظه به لحظه بركت و نعمت شروع شد
دستی نبود تا كه نگیرد دعای آن
با مقدم تو سیل اجابت شروع شد
پیغمبرانه بود حضوری كه داشتی
آقا نمك به سفرۀ آنها گذاشتی
آقای من تو واسطۀ نشر دین شدی
در بدترین زمانه شما بهترین شدی
بر روی مسند نبوی بین انبیا
دیر آمدی و از همه بالا نشین شدی



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
0
1
حاج اقاطاهری مگرحسینیه پیروان اشکالی داردکه مراسم انجانبود عید به این بزرگی که نباید مهمان جای دیگه بشوید اکثرمستمعین نمی توانند بیایند سایت نوریه هم همیشه بسته است چرا ماخسته شدیم...
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
0
2
حاج محمد تذکر بدهید که اطلاع رسانی سایت بهتر بشود و مثل سال قبل ارتباط زنده تصویری هم داشته باشند.
حاج محمد طاهری دوست دارم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
0
0
صوت مراسم چی شد پس!
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین