عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۰۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۴
كارشناس مسائل مذهبي گفت: همان‌گونه كه پيراهن يوسف چشمان يعقوب را روشن كرد، تربت امام حسين(ع) هم بصيرت ما را روشن مي‌كنند.
عقیق:غلامعلي ناطقيان كارشناس مسائل مذهبي با اشاره به آثار معنوي اربعين حسيني گفت: زائر امام‌حسين (ع) بايد ابتدا خود را ميهمان مولا بداند و در اين راه مهاجرت كند، زيرا فرد مهاجر گويا همواره در كربلاست و هميشه از مواهب آن بهره‌مند مي‌شود، همچنين به گونه‌اي به اين سفر بروند كه گويا براي ماندن مي‌روند.

وي به داشتن روحيه حسيني افراد توصيه كرد و گفت: كساني كه به اين سفر مي‌روند سعي كنند حسيني بروند و پس از بازگشت كربلاي خود را حراج نكنند، همچنين زائران حسيني بايد پس از آن سفر يك كتاب زندگي براي خود با قلم امام حسين (ع) بنويسند و با همراهي امام به اسرار كربلا پي ببرند.

اين كارشناس مسائل مذهبي حق‌پذيري را از نكات ضروري زائران امام حسين (ع) بيان كرد و گفت: كساني كه در روز عاشورا در جبهه مخالف امام حسين (ع) بودند همه مسلمان بودند اما حق پذير نبودند پس زائر حسيني بايد تلاش كند حق پذير باشد و اين حق‌پذيري را به عنوان يك سوغات مادام‌العمر از كربلا براي خود حفظ كند.

ناطقيان در ادامه با بيان توصيه‌هاي ديگري به زائران اربعين حسيني گفت: زائر امام حسين (ع) بايد ابتدا نام شهداي كربلا را بر روي قلب خود حك كنند و روش، منش و كنش خود را با كلاس با صفاي امام حسين (ع) تطبيق دهد، همچنين با خود عهد كند با پايبندي به امام راه او كه همان شيعه‌گري است را ادامه دهند.

وي تربت امام حسين (ع) را سبب منور كردن بصيرت انسان‌ها بيان كرد و گفت: اگرسؤال كنند چرا بر تربت امام حسين (ع) سجده مي‌كنيد بگوييد اين پيراهن يوسف اسلام است، زيرا همان‌گونه كه پيراهن يوسف چشمان يعقوب را روشن كرد، تربت امام حسين (ع) هم بصيرت ما را روشن مي‌كنند.

اين كارشناس مسائل مذهبي در پايان با خواندن شعري در وصف امام حسين (ع) اظهار داشت:

لبم سرشار از جام حسين است

عروجم بر لب بام حسين است

برو صياد دامت بر دگر نه

دلم عمري است در دام حسين است

اگر جراح قلبم را شكافد

به لوح سينه ام نام حسين است

منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین