عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۱
کتاب «مفاتیح الحیات» اثر ارزشمند آیت‌الله جوادی آملی از سوی انتشارات اسراء به چاپ یکصد و چهل و نهم رسید.

عقیق:کتاب «مفاتیح‌الحیات» اثر ارزشمند آیت‌الله جوادی‌آملی به زودی از سوی مرکز بین‌المللی نشر اسراء در 5 هزار نسخه منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

به گفته مصطفی امرائی، مدیر مرکز بین‌المللی اسراء، کتاب «مفاتیح الحیات» با توجه به گرانی کاغذ و مشکلات نشر، هنوز با همان قیمت قبلی یعنی 14500 تومان منتشر و به فروش می‌رسد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت‌الله جوادی آملی این اثر را در 5 بخش بیان کردند که بخش اول به «تعاملات انسان با خود» که درباره تکبر، تدبر، یادگیری و دانش اندوزی است، همچنین بخش دوم این کتاب به «یادگیری و دانش اندوزی» اختصاص دارد که این مرجع عالیقدر در این بخش به اهمیت دانش اندوزی، یادگیری علوم مورد نیاز، آداب تعلیم و تعلم و برخی از علوم مورد نیاز پرداخته است.

فصل سوم کتاب «مفاتیح‌الحیات» به «کار و تلاش» مربوط می‌شود که در این بخش اهمیت کار و تلاش، کارگری انبیاء و امامان، سحرخیزی و کار و مدیریت در کار بیان شده است. فصل چهارم به «حفظ تن و حرمت اضرار به نفس» اختصاص دارد که اهمیت حفظ جان و سلامت، عوامل سلامت، پرهیز از آسیب رساندن به بدن، پیشگیری از بیماری‌ها، برخی از شیوه‌های درمان و پرهیز از درمان با حرام از بخش‌های این فصل به شمار می‌رود.

بخش دوم کتاب «مفاتیح الحیات» به «تعامل انسان با همنوعان» بخش سوم به «تعامل مردم و نظام اسلامی»، بخش چهارم به «تعامل انسان با حیوان» و بخش پایانی به «تعامل انسان با خلقت زیست محیطی» اختصاص داشته که در بخش پایانی نکاتی درباره آب و هوا و خاک حاصلخیز، درختکاری و جنگل‌ها، فضای سبز و مراتع و باد و باران نیز بیان شده است.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین