عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
عشق به اباعبدالله الحسين(ع) بسيار عجيب است؛ به جرأت مي توان ادعا كرد كه از هبوط آدم ابوالبشر تا زماني كه بساط اين كره خاكي به امر خداوند متعال جمع شود، چنين عشقي مسبوق به سابقه نخواهد بود.
عقیق: اين روزها خيل عظيم عشاق الحسين با پاي پياده از نقاط مختلف عراق و حتي كشورهاي همسايه و حاشيه خليج فارس و نيز شيعيان كشورهاي شرق آسيا تا غرب اروپا عازم كربلاي معلي هستند تا اربعين را در بين الحرمين باشند.

عشق به اباعبدالله الحسين(ع) بسيار عجيب است؛ به جرأت مي‌توان ادعا كرد كه از هبوط آدم ابوالبشر تا زماني كه بساط اين كره خاكي به امر خداوند متعال جمع شود، چنين عشقي مسبوق به سابقه نخواهد بود.

اگرچه وصف اين شور و شوق امكان پذير نيست و هيچ قلمي توان به تصوير كشيدن اين شكوه ماندگار را ندارد، اما بايد نوشت «ان لقتل الحسين عليه السلام حرارة في قلوب المؤمنين لا يبرد ابدا» كه امام صادق(ع) فرمود.

بله عشق امام حسين (ع) را خداوند متعال در دلها نهاده و شعله‌هاي آن خاموش نشدني است چراكه پير و جوان، زن و كودك با همه مشكلات در پيش كه در كشور عراق حاكم است، پاي پياده عزم ديدار يار كرده اند.

حداقل پياده روي كه اين روزها به عشق امام سوم شيعيان صورت مي‌گيرد از نجف اشرف تا كربلاي معلي(حرم تا حرم) به طول تقريبي ۱۰۰ كيلومتر و با شماره گذاري ۱۴۶۰ تير مشخص شده است.

تير نخست از يك سه راهي آغاز مي‌شود كه سمت راست آن نجف و سمت چپ آن كربلا را نشان مي‌دهد؛ ساختمان وزارت ورزش و جوانان شعبه نجف دقيقا در سمت چپ اين خيابان واقع شده است؛ اين تيز آغازگر نخستين تپش‌هاي قلب عاشقاني است كه به عشق امامشان عزم كربلا كرده اند.

ادامه دارد…

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین