عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۹
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات در سرخس گفت: به همت مردم سرخس تاكنون ۲۰۰ ميليون تومان به ستاد بازسازي عتبات عاليات تحويل داده شده است.
عقیق:حجت الاسلام عليرضا سيستاني در جلسه ميثاق كاركنان پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد اظهار كرد: با همت عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) و زير نظر دفتر مقام معظم رهبري، اين ستاد كار خود را از سال ۸۲ شروع كرده و در بازسازي تمام حرمين مقدسه مشاركت داشته است.

وي با بيان اينكه توسعه حرم‌هاي مقدس در عراق آغاز شده است، تصريح كرد: سنگ فرش، ديواره و كتيبه‌هاي حرم مطهر علي بن ابيطالب (ع) به اتمام رسيده و كار ساخت بزرگترين صحن جهان اسلام به نام صحن حضرت زهرا (س) با ۲۴ هزار متر مربع و يك هزار ستون در عراق آغاز شده كه تاكنون ۲۰ درصد كار اجرا شده است.

سيستاني با اشاره به اينكه ۱۱۰ ميليارد تومان اعتبار براي اجراي اين پروژه در نظر گرفته شده، عنوان كرد: تا پايان خرداد ماه ۲۵ ميليارد تومان به پيمانكار داده شده و قرار است اين پروژه در مدت چهار سال ساخته شود.

مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات در سرخس، مسقف شدن حرم حضرت اباعبدالله و باب الحوائج را از ديگر پروژه‌ها عنوان كرد و افزود: در ارتباط با همين موضوع زمين‌هاي مورد نياز خريداري شده تا رفت و آمد زائران از حرم اباعبدالله به سمت حرم حضرت ابوالفضل (ع) در آينده نزديك در يك مسير انجام شود.

وي با بيان اينكه ستاد بازسازي عتبات عليات خراسان‌رضوي در كاظمين بيشترين فعاليت را عهده‌دار شده است، گفت: گنبد حرم امام موسي بن جعفر (ع) و امام جواد (ع) به اتمام رسيده كه سهم خراسان رضوي در گنبد امام موسي بن جعفر (ع) ۱۱ هزار خشت طلا بوده است.

سيستاني به فعاليت‌هاي ستاد بازسازي عتبات عاليات در شهرستان سرخس اشاره كرد و افزود: بيشترين مشاركت ادارت سرخس در بازسازي گنبد حرم امام موسي بن جعفر (ع) با ۳۶ خشت طلا مربوط به كاركنان شركت پالايش گاز شهيد هاشمي‌نژاد بوده است.

مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات در سرخس تاكيد كرد: به همت مردم شهرستان سرخس تاكنون ۲۰۰ ميليون تومان به ستاد بازسازي عتبات عاليات تحويل داده شده و ۵۴ نفر به عنوان خادم افتخاري از شهرستان سرخس در حرمين مقدسه مشغول به فعاليت هستند كه بيشترين اين خادمان باز هم از پالايشگاه خانگيران هستند.

وي عنوان كرد: خوشبختانه به كوري چشم دشمنان، حرم امام هادي (ع) و امام حسن عسگري (ع) و گنبد و داخل حرمين به بهترين شكل ساخته و تكميل شده و محل سكونت امام زمان (عج) هم به شعاع ۲۰۰ متر به دستور دفتر مقام معظم رهبري در حال تملك زمين است.

با بيان اينكه پروژه جديد ستاد بازسازي خراسان‌رضوي مربوط به حرم امام موسي بن جعفر (ع) و امام جواد (ع) و ايجاد ايوان‌هاي باب القبله، باب المرا و باب القريش است، تاكيد كرد: ستاد بازسازي عتبات عاليات استان براي بازسازي اين حرمين مقدسه ۱۶ هزار خشت طلا را عهده‌دار شده است كه سهم شهرستان سرخس ۲۵۰ خشت است كه از روز ۱۱ محرم تاكنون ۲۰ خشت طلا در اين زمينه خريداري شده است.


منبع:تسنیم
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین