عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۵۶۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۵
سید بن طاووس می گوید: هر گاه بخواهم بخور دهم، دعايى را مى‏ خوانم كه روايت شده است پيامبر گرامى خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلم هنگام بخور دادن مى‏ خواندند.
عقیق: سید بن طاووس می گوید:
هر گاه بخواهم بخور دهم، دعايى را مى ‏خوانم كه روايت شده است پيامبر گرامى خدا(ص) هنگام بخور دادن مى‏ خواندند.

«الحمد للَّه الّذي بنعمته تتمّ الصّالحات. اللّهمّ طيّب عرفنا و زكّ روائحنا و أحسن منقلبنا و اجعل التّقوى زادنا و الجنّة معادنا و لا تفرّق بيننا و بين عافيتك إيّانا و كرامتك لنا؛ إنّك على كلّ شي‏ء قدير.»

«سپاس خداوندى را كه به نعمتش نيكى‏ ها را به تمام و كمال رسانيد! پروردگارا، بوهايى را كه از ما بر مى ‏خيزد عطر آگين ساز و بوهاى بد كالبد ما را زايل گردان و پايان كار ما را نيكو فرما و توشه‏ ى ما را پرهيزگارى و بازگشتگاه ما را بهشت قرار ده و عافيت را از ما مگير و از كرامتت ما را بهره ‏مند فرما؛ چرا كه تو بر هر كار توانايى.»

نيز در روايت ديگر آمده است كه انسان هنگام بخوردادن و عطر زدن بگويد:

«الحمد للَّه ربّ العالمين. اللّهمّ أمتعني بما رزقتني و لا تسلبني ما خوّلتني و اجعل ذلك رحمة و لا تجعله و بالا عليّ. اللّهمّ طيّب ذكري بين خلقك كما طيّبت نشوي و نشوري بفضل نعمتك عندي.»

«سپاس ويژه‏ ى خداوند پروردگار جهانيان است. پروردگارا، آن چه را به من روزى كرده ‏اى برايم لذّت بخش گردان و نعمتى را كه داده‏ اى از من مگير و آن را برايم گوارا ساز و مايه‏ ى رنج و دشوارى بر من مگردان. خدايا، ميان آفريدگانت يادم را پاكيزه گردان؛ هم چنان كه به لطف نعمت‏هايى كه به من ارزانى داشتى، پوست و بوى بدنم را پاكيزه گرداندى.»


پی نوشت:
منبع:آداب سفر در فرهنگ نيايش (ترجمه الأمان)، ص‏۹۰تا۹۳.

منبع:افکار نیوز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین