عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۷
شاید شما نیز از جمله افرادی باشید که اغلب احساس خستگی و کسل بودن را دارید و مداوم از داروهای شیمیایی که در پس آن نیز عوارضی عجیب نهفته است، استفاده می نمایید؛ اما جالب است بدانید که تنها با استفاده از چند ماده غذایی و انجام دادن چند عمل ساده می توانید به شادابی دایمی برسید!

عقیق: در این باره حضرت محمد(ص) می فرمایند: چند چیز موجب شادی انسان می شود؛ استفاده از عطر و بوی خوش، پوشیدن لباس نرم، نوشیدن عسل، نگریستن به سبزه زار و سواری.

همچنین امام صادق(ع) بیان می دارند: شادی و نشاط در ده چیز می باشد که آن ها عبارتند از: قدم زدن، خوردن و آشامیدن(غذاهای پاک و حلال)، به سبزه نگریستن، به زنان خوش سیمای خود نگاه کردن، شنا کردن، سواری، آمیزش جنسی، مسواک زدن، شستن سَر با خَطمی و با مردمان هم سخن شدن، و در روایتی دیگر امام رضا(ع) می فرمایند: اگر چیزی موجب افزایش نیرو و شادابی بدن باشد، ماساژ دادن بدن و لباس نرم، و همچنین بوی خوش و حمام نمودن است، و اگر بگویند مُرده ای در اثر ماساژ دادن زنده شده است، من آن را انکار نمی کنم.

علاوه بر این امام صادق(ع) درباره ی راهکاری برای شادابی فرموده اند: مَن لَبِسَ نَعلا صَفرا کانَ فی سرورِ؛ حَتی یُبلِیَها؛ هر کس کفش زرد بپوشد، تا هنگامی که آن کهنه شود، در شادمانی به سر می برد.


پی نوشت ها:
1-الکافی، ج6: 466.

2-بحارالانوار، ج62: 261، 259.
3-المحاسن،ج1: 87.
4-دانشنامه احادیث پزشکی، ج1: 97،99.
منبع:قدس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین