عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۷
در آستانه اربعین حسینی
این روزها شاهد صحنه‌هایی هستیم که هر سال، در چنین روزهایی تکرار می‌شود؛ جوان، مرد، زن بزرگ و کوچک همگی با پای پیاده در جمعیت‌های میلیونی رهسپار زیارت امام بزرگ خویش هستند.

عقیق: این روزها شاهد صحنه هایی هستیم که هر سال در چنین روزهایی تکرار می‌شود؛ جوان و مرد زن و بزرگ و کوچک همگی با پای پیاده در جمعیت‌های میلیونی رهسپار زیارت امام بزرگ خویش هستند، این محبت نهفته در دلها است که این انسان ها را از استان های مختلف عراق و با وجود تهدیدهای امنیتی به سوی کربلای مقدس می‌کشاند تا بار دیگر در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند.

جمعیت میلیونی از استان بصره با گذر از استان‌های جنوبی راهی کربلا شده اند تا زیارت اربعین را به جا بیاورند و در راه آنها خیمه ها و تکیه‌های عزاداری و هیئت‌های مختلفی را بر سر راه این زایران میبینی که مشغول خدمات رسانی به این زائران پیاده هستند و مواد غذایی و استراحت‌گاه آنها را به صورت 24 ساعته فراهم می‌کنند و در راه این خدمت رسانی با هم رقابت هم می‌کنند و چنان صحنه عظیم و کم نظیری را رقم می‌زنند که نشان دهنده محبت آنها نسبت به خاندان پیامبر(ص) است.

این راهپیمایی میلیونی از جنوب استان بصره به سمت استان کربلا صورت می‌گیرد و این جمعیت در راه خود با وجود تهدیدهای امنیتی، از استان های ناصریه، سماوه، دیوانیه، حله و نجف هم عبور میکنند.

این زائران اصرار دارند که با وجود تهدیدهای تروریستی و تغییرات آب و هوایی، با پای پیاده این مسیر را طی کنند، مسیری که گاه به صدها کیلومتر میرسد تا بتوانند در مراسم زیارت اربعین امام حسین(ع) شرکت کنند.

از سوی دیگر استان‌های بغداد و ناصریه و سماوه و دیوانیه و حله و نجف نیز تلاش می‌کنند تا بهترین شرایط امنیتی و خدمات رسانی را در استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی ارائه کنند به گونه ای که این استان ها در طول مسیر زائران یگان های ویژه کشف مواد منفجره قرار داده و نیروهای امنیتی و ایستگاه‌های خدمات رسانی نیز انواع خدمات را به زایران ارایه می‌کنند.

مسئولان محلی کربلا نیز از قول عقیل الطریحی استاندار کربلا اعلام کرده اند که مقدمات لازم برای این سفرها فراهم شده و برخی خدمات جدید نیز امسال برای زائران در نظر گرفته شده است.

انتظار میرود که کربلا در مراسم اربعین حسینی امسال میزبان 20 میلیون زایر از داخل و خارج عراق باشد که با پای پیاده به زیارت سیدالشهدا می‌آیند.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آرزومند زیارت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
0
2
جــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانم حســــــــــــین
علیه السلام
مرادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
0
2
هرکه دارد هوس کرببلا بسم اله
هرکه دارد به سرش شور و نوا بسم اله
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین