عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۱
نوه آیت الله العظمی خوئی گفت: این عالم ربانی در روز آخر عمرشان همان سید ابوالقاسم خویی بود که در دوره طلبگی بودند و چنین شدن را باید به نسل های امروز و فردا آموخت.

عقیق: دکتر خویی، نوه آیت الله العظمی خویی، در بزرگداشت آیت الله العظمی خویی(ره) که در مجتمع فرهنگی هنری شهر خوی برگزار شد، با تاکید بر جامعیت شخصیت اخلاقی و اجتماعی آیت الله العظمی خویی(ره) اظهارداشت: این عالم ربانی در یک موقعیت بی نظیر در تاریخ مرجعیت هزار ساله شیعه بود، خصوصیات شخصی و زمان زندگی ایشان، آیت الله خویی را برجسته می کند.

وی افزود: در حدود هزار سالی که از شکل گیری حوزه علمیه نجف می گذرد، نجف و حوزه علمیه نجف دورانی سخت تر از دوران ایشان تجربه نکرده است.

نوه آیت الله العظمی خویی(ره) با اشاره به ظلم بعثی های عراق علیه حوزه علمیه نجف و مردم عراق خاطرنشان کرد: این مقطع حوزه علمیه نجف مقطع بی نظیری بود و حوزه علمیه نجف چنین تعرضی را به خود ندیده است.

دکتر خویی با بیان اینکه دختر آیت الله بحرالعلوم در قم، 32 عکس شهید را در منزل خود چیده که نمادی از مظلومیت خانواده آیت الله العظمی بحرالعلوم در عراق است، اذعان داشت: در چنین موقعیتی آیت الله العظمی خویی با یک جهاد علمی و سیاسی زمینه جهاد با کفار و مشرکین را فراهم کرده بود.

ویژگی های اخلاقی آیت الله العظمی خویی

دکتر حمید خویی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های اخلاقی آیت الله العظمی خویی خاطرنشان کرد: اولین ویژگی اخلاقی ایشان زهد بود و به تمام معنا شخصیت زاهدی بودند، هیچ وقت در هیچ جایی به آنچه که در اختیار او قرار داشت تعلق پیدا نکرد.

وی افزود: این عالم ربانی در روز آخر عمرشان همان خویی بود که در دوره طلبگی بودند و چنین شدن را باید به نسل های بعد منتقل کرد، ملت های بزرگ  ملت هایی نیستند که تنها به گذشته خود افتخار کند بلکه نسل آینده باید چنین الگوهایی را پرورش دهد.

تنها گریه آیت الله العظمی خویی در ملاءعام

دکتر خویی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطره ای از این عالم ربانی پرداخت و خاطرنشان کرد: کسی اشک ایشان را در ملاءعام ندید و تنها جایی که ایشان نزد شاگردان شان گریه کردند وقت فوت همسرشان بود که فرموده بودند: برای ادای حق ایشان احساس تکلیف می کنم که در جمع به احترام ایشان اشک بریزم.

همه وجود آیت الله العظمی خویی خدا بود

دکتر حمید خویی گفت: همه وجود آیت الله العظمی خویی خدا بود و تنها خدا را می دید و هرگز در صدد انتقام گیری از کسی برنیامد.

وی با اشاره به جامعیت دینداری آیت الله العظمی خویی گفت: ایشان ملتزم به زیارت حرم مطهر امام حسین و حضرت علی(ع) بودند، ایشان هزار بیت شعر عربی در مدح مولی الموالموحدین حضرت علی(ع) سرودند.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی دقیقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
0
0
گریه های بلند وپر حرارت آیت الله عظمی خوئی در گوش شاگردان و اهلی نجف در مجالش امام حسین ودیگگر اهل بیت هنوز زنده است /دکتر خوئی باید در نقل مطالب دقت کند...گریه ایشان بر مرگ همسر تنها گریه علنی ایشان نبود
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین