عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲
دبیر برگزاری سوگواره نواها و اشعار آئینی از اعمال تغییراتی در داوری سوگواره جهت بالا رفتن سطح آگاهی شرکت کنندگان و ایجاد رقابت بیشتر میان شرکت کنندگان خبر داد.

عقیق: مصطفی زیبایی نژاد در توضیح این تغییرات افزود: امسال داوری این سوگواره در بخش شعر با سالهای گذشته متفاوت خواهد بود و علاوه بر ساختارهای مدنظر در شعر فارسی و مطابقت با آیین و مذهب، کار آمد بودن شعر در مجالس حضرت اباعبدالله الحسین(ع)  و هیئات مذهبی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

لذا شاعران در تولید محتوا با مضامین معرفتی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که متناسب با اسلام و انقلاب باشد و همچنین تولید نوحه و شعر برای هیئات اهتمام کامل بورزند.

بر این اساس داوری های این دوره از مسابقات می بایست دارای مضامین انقلابی، تبیین کننده خط امام و رهبری، اسلام سیاسی، اسلام مجاهدت و ترویج کننده معارف دینی و قرآنی باشد.

وی تصریح کرد: در بخش داوری مداحی شرایط به نحوی مهیا شده است که خواهران گرامی بتوانند با خیال راحت در این مسابقه شرکت نمایند و آثار ایشان توسط چند تن از داوران مجرب و پیشکسوت خواهر، داوری خواهد شد.

بخش داوری مداحی برادران سال گذشته از آقایان حاج ماشاء الله عابدی، حاج مرتضی طاهری، حاج عباس دلجو، محمود تاری و... استفاده شد که به حول قوه الهی امسال نیز برنامه ریزی های خوبی برای ترکیب داوران در مقاطع سنی مختلف به عمل آمده است.

در بخش داوری دعاخوانی نیز ترکیب یک مداح دعاخوان معروف و یک قاری بین المللی نیز رعایت خواهد شد که در سال گذشته بخش داوری این قسمت به عهده آقایان حاج ماشاءالله عابدی و محمد حسین سعیدیان بود که نتایج خوبی را هم داشتیم.

گفتنی است متقاضیان شرکت در این سوگواره می توانند آثار خود را در رشته مداحی شامل مدیحه سرایی و نوحه خوانی، در رشته مناجات خوانی قرائت فرازهایی از ادعیه مشهوره مانند دعای کمیل، ندبه، توسل، زیارت عاشورا و جامعه کبیره و در رشته مداحی و مناجات در قالب لوح فشرده به دبیرخانه این سوگواره ارسال نمایند.

تمامی آثار باید تا 12 دی ماه مصادف با پایان ماه صفر همراه با کپی شناسنامه، یک قطعه عکس، نشانی و شماره تماس داوطلب به دبیرخانه سوگواره ارسال شود.

زیبایی نژاد خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را از طریق پایگاه اینترنتی www.e-heyat.com و یا صندوق پستی 111- 15715ارسال کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین