عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۲
رئیس کل امور مسجدالحرام و حرم مطهر نبوی(ص) از آغاز اجرای مرحله دوم طرح توسعه صحن طواف خبر داد.

عقیق: شیخ عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس، رئیس کل امور حرمین شریفین اعلام کرد: کار تخریب ساختمانهای واقع در طرح توسعه نخست سعودی و حرم قدیم با هدف زمینه سازی برای ساخت ساختمانهای ویژه طرح آغاز شده است.

السدیس افزود: این مرحله شامل 25 هزار متر مربع می‌شود و دو برابر کل سطح مرحله اول را تشکیل می‌دهد و ظرفیت صحن طواف را به 75 هزار طواف کننده در ساعت پس از تکمیل مرحله دوم افزایش می دهد.

این مرحله هنگام پایان مرحله نخست شمال صحن طواف آغاز می‌شود تا به محور منتهی به باب ملک فهد در توسعه دوم با عبور از باب العمره و منطقه مقابل آن به سمت صحن طواف برسد و این مرحله شاهد احداث مجدد باب الفتح و منطقه اطراف آن و منطقه بیرونی روبروی صحنهای شمالی می‌شود.

وی گفت: این مرحله شامل تخریب و نصب دوباره رواق قدیم متناسب به نیازهای حرکتی در داخل صحن طواف می‌شود.

مدیر کل امور حرمین شریفین در مکه و مدینه از اقدامات مخصوص مرحله نخست که شامل اقدامات معماری و الکترومکانیکی و احداث طبقه اول مخصوص طواف زائران دارای مشکلات جسمانی به عرض 10 متر و همچنین تامین مسیرهای امن برای زائران بیت الله الحرام و حرکت ایمن در داخل صحن طواف تا مسعی در طبقه همکف خبر داد.

السدیس تصریح کرد: کار در مرحله دوم تا ابتدای ماه رمضان آتی برای استفاده از آنچه ساخته می شود، همانند مرحله اول ادامه خواهد یافت و از طبقه فوقانی در موسم حج 1435 قمری بهره برداری می شود و نصب قسمت پایینی مطاف موقت تکمیل و ورودی آن به طبقه همکف و صحنهای خارجی وصل می شود.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین