عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
مردان خدا و شخصيت‌هاي الهي، همانگونه كه در زمان حيات خويش استوانه دين و محور انسانيت و پشتوانه حق و عدالت هستند، در زمان پس از مرگ نيز آرامگاه و زيارتگاهشان پشتوانه حق و عدالت و فضيلت است.
عقیق:شيعه امام را مقرب درگاه خدا مي‌‏داند و با توسل به او قربي به خدا پيدا مي‌كند، همانطور كه خودش در قرآن مجيد فرمود: «به سوي او وسيله بگيريد» امام را وسيله الهي مي‏‌داند. زيرا توسل و شفاعت، بعدي از ابعاد زيارت است كه زائر از اين طريق خود را به درگاه الهي نزديك مي‏‌كند.
پيشوايان ما وعده فرموده‌‏اند كه از زائران خود دستگيري كنند. امام باقر (ع) درباره بركات و آثار زيارت امام حسين (ع) مي‌فرمايند: «شيعيان ما را به زيارت قبر حسين بن علي عليه‏‌السلام فرمان دهيد؛ زيرا زيارت آن، روزي را زياد مي‏‌كند، عمر را دراز مي‏‌گرداند و بدي‌ها را دور مي‏‌سازد۱».

همچنين به امام صادق (ع) عرض كردند: «كمترين اثر براي زائر قبر امام حسين (ع) چيست؟ فرمود: «كمترين تأثيرش اين است كه خداوند متعال، او، خانواده و مالش را حفظ مي‌كند تا به سوي اهل خويش برگردد، و چون روز قيامت فرا رسد، خداوند حافظ او خواهد بود۲».

آن حضرت درباره تأثير زيارت امام حسين (ع) در روز قيامت فرمود: «هيچ كس در روز قيامت نيست مگر آنكه آرزو مي‏‌كند كه اي كاش از زائرين امام حسين (ع) مي‏‌بود زيرا مشاهده مي‏‌نمايد كه با زائران حسين (ع) به واسطه مقامي كه در نزد پروردگار دارند، چگونه عمل مي‏‌شود».

امام صادق (ع) فرمود: «به درستي كه خداي تبارك و تعالي، قبل از اهل عرفات، براي زائران قبر حسين (ع) تجلي مي‌نمايد، حوايج آنان را برآورده مي‏‌كند، گناهانشان را آمرزيده و درخواست‌هايشان را به اجابت مقرون مي‏‌سازد، و سپس متوجه اهل عرفات شده و در مورد آنان نيز اينگونه عمل مي‏‌كند».

ايشان در جايي ديگر مي‌فرمايند: «اگر مردم مي‏‌دانستند كه چقدر خير و بركت در زيارت امام حسين (ع) وجود دارد، براي زيارت كردنش با يكديگر مقاتله مي‏‌كردند، و هر آينه اموالشان را براي رفتن به زيارتش مي‏‌فروختند».

رسول گرامي اسلام (ص) نيز فرمود: «من تعهد مي‏‌كنم كه در روز قيامت هنگامه رستاخيز، ضمن ملاقات با زائر حسين (ع)، دستش را بگيرم و از مراحل هول‏ انگيز و سختي‌هاي قيامت نجاتش بخشيده و او را به بهشت وارد كنم».

البته احاديث و روايات بسيار زيادي از معصومين (ع) در زمينه آثار و بركات زيارت حضرت سيدالشهداء از راه دور و نزديك ذكر شده است.

برکات زیارت امام حسین


پی نوشت ها:

۱-( بحارالأنوار: ۱۰۱ / ۴ / ۱۲ منتخب ميزان‌الحكمة: ۴۰۸)

۲- (رجالي تهراني، عليرضا. "آثار و بركات زيارت سيدالشهداء (ع))

منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین