عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قم:
رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قم گفت: باید از ظرفیت مساجد در تبلیغ زکات استفاده کرد و باید طلاب و روحانیون بیش از گذشته در این عرصه فعالیت کنند.

عقیق: حجت الاسلام نورالهی در سی و یکمین همایش ائمه جماعات استان قم گفت: ائمه جماعات جایگاه بسیار مهمی دارند که باید از ظرفیت آنها در رفع مشکلات کشور کوشید.
وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که باید ائمه جماعات به آن بپردازند موضوع زکات است به گونه‌ای که این امر مهم فرهنگ سازی شده و روز به روز گسترش یابد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قم با اشاره به موضوع زکات در قم گفت: در نگاه اول تلقی مردم از قم این است که در زکات وجود نداشته باشد در صورتی که 120هزار تن گندم ،90هزار تن جو و6 هزار نفر شتر در قم وجود دارد

وی عنوان داشت: زکات امری است که باید در بین مردم تبیین شود و قم در این زمینه باید الگوسازی کرده و صدای زکات از قم بلند شود.
حجت‌الاسلام نورالهی گفت: در این زمینه ائمه جماعات نقش مهم و اساسی دارند که باید به آن پرداخته و روز به روز در گسترش آن بکوشند تا بتوانیم این موضوع مهم را در کشور ترویج کنیم.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قم گفت: سهم استان قم در خصوص زکات 4 میلیارد تومان است که متاسفانه سهم کمی از آن پرداخت می‌شود.

وی افزود: باید از ظرفیت مساجد در تبلیغ زکات استفاده کرد و باید طلاب و روحانیون بیش از گذشته در این عرصه فعالیت کنند

رییس اداره زکات کمیته امداد استان قم گفت: یک امام جماعت می‌تواند به جامعه خط داده و راه درست را نشان دهد و از این رو ائمه جماعات نباید نقش خود را نادیده بگیرند.

حجت‌الاسلام نورالهی تاکید کرد: تبلیغ انفاق واجب است و هماهنگی و هدفمند بودن فعالیت ها و شناسایی مردم نیازمند از ضروریات است که باید به آن پرداخته شود.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین