عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س):

عقیق: رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) گفت: فرد مؤمن باید با ایمانش تمام مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را رصد کند و هیچگاه بر موقعیتی که به دست آورده مغرور نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حق‌جو با بیان این‌که «واژه مؤمن یکی از واژه‌هایی است که بیش از هزار بار در قرآن به آن اشاره شده است» گفت: در روایتی از حضرت رسول(ص) آمده که ایمان سه رکن اساسی ذهن، گویش و رفتار را دربر می‌گیرد، پس باید بگوییم که مؤمن کسی است که فکر، زبان و عملش با یکدیگر یکی باشد.

وی یادآور شد: فرد مؤمن فردی است که مردم از دست و زبانش در امان باشند. یعنی نه ضرری به خود بزند و نه به مردم. این ضرر تمام مسائل مادی و معنوی را شامل می‌شود. انسان مؤمن باید ذهن امنی داشته باشد یعنی نسبت به خود و سایرین خوش‌بین باشد.

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) گفت: وقتی فرد مؤمن خوش‌بین و دلسوز باشد این فکر مثبت او بر روی زبانش نیز تاثیر مثبت می‌گذارد.

حق‌جو ادامه داد: فرد مؤمن باید در نگاه‌ کردن، شنیدن،‌ راه رفتن و در کل تمام اعضایی که در پرتوی رفتار انسان قرار می‌گیرند نیز ایمان خود را حفظ کند.

وی اظهار کرد: فرد مؤمن باید زمینه بالندگی و رشد خود و سایرین را نیز فراهم کند. همانند پیامبران که علاوه بر رشد و بالندگی خود برای رشد و بالندگی مردم نیز تلاش می‌کردند، پس فرد مؤمن درصدد رفع مشکلات مردم برمی‌آید.

منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین