عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در آغاز ماه صفر توصیه های مهمی به هیات های عزاداری،‌ مداحان و خطبا ارائه کرد و با بیان این که سبک های موهن نباید در سبک مداحی وارد شود،‌ گفت: این که عزاداری تبدیل به سبک هایی شود که مناسب مجالس عیش و نوش است به هیچ وجه درست نیست.
عقیق:حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در درس خارج خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به شروع ماه صفر، تصریح کرد: در این ماه حوادث تاریخی دردناکی همچون رحلت حضرت رسول(ص)، اربعین حسینی، شهادت امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع) واقع شده است و همین مناسبت ها زمینه ای را برای تبلیغ دین فراهم کرده است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر این که باید اهداف قیام امام حسین(ع) در مناسبت های تبلیغی به ویژه ماه صفر در منابر توسط مبلغان و خطبا تبیین شود، تصریح کرد: گریه و نوحه خوانی و عزاداری برای امام حسین(ع) خوب اما ناکافی است؛ ‌مهم این است که به هدف قیام امام حسین(ع) پی ببریم و در مسیر آن حضرت حرکت کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که تمام زیارات و دعاهای وارده برای ما درس است، گفت: دعای سجده زیارت عاشورا مضامین بسیار بلندی دارد و باید به محتوای آن توجه کرد و همواره در مسیر حضرت سید الشهدا(ع) و دیگر اولیای الهی ثابت قدم بود.

این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر این که باید مراقب باشیم کارهای خلاف عزاداری امام حسین(ع) را آلوده نکند، اظهار داشت: ‌به مداحان عزیز پیام می دهیم مراقب باشند و پیشکسوتان عرصه مداحی نیز به جوانان آموزش دهند تا از هر سبکی در مداحی استفاده نکنند.

وی با بیان این که سبک های موهن نباید در مداحی وارد شود،‌ گفت: سبک های سنگین،‌ متین و امام حسین(ع) پسند باید مورد توجه قرار گیرد،‌ این که عزاداری تبدیل به سبک هایی شود که مناسب مجالس عیش و نوش است درست نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: هیات های محترم با هم مسابقه برای پرداخت مبالغ بالای پول به مداحان ندهند، دستگاه امام حسین(ع) تبدیل به بساط تجارت نشود، هم مداحان و هم هیات داران قصدشان خالص باشد؛ در مسائل سیاسی خاص به صورت جناحی وارد نشوند.

وی با تاکید بر این که عزای امام حسین(ع) نباید با کارهای نا مناسب آلوده و آمیخته شود، تصریح کرد: خطبا نیز مسابقه نگذارند و در مسائل سیاسی خاص وارد نشوند، تشکیلات امام حسین ظرفیت و جذابیت بسیار خاصی دارد که باید برای جذب همگان به این دستگاه به بهترین شکل ممکن اقدام کرد.


منبع:رسا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین