عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۱
دفاع شاهزاده کویتی از شیعیان:
شاهزاده کویتی آل صباح در مقاله در الاهرام به دفاع از شیعیان پرداخت و تاکید کرد: مومنان به قرآن شیعه هستند.
عقیق: درپی تشدید اقدامات ضد شیعی،«فوزیه الصباح» شاهزاده کویتی آل صباح در روزنامه الاهرام مصر به بیان نکاتی درباره شیعیان و عداوت با آنها پرداخت تا به این نتیجه برسد که مومنان به قرآن شیعه هستند.

1- می گویند شیعیان از یهود شرورترند و آنها دشمن اول شما هستند و این مسئله از قول و فعل های شما مشخص است؛ اما خداوند در قرآن می فرماید« إن أشد الناس عداوة للذین أمنوا الیهود » خداوند می گوید که یهود دشمن شماست و شما می گویید شیعه دشمن شماست!؛ آیا مقصود از مومنان کسانی نیستند که یهود آنها را دشمن می دانند و آیا آنها مومن نیستند؛ آنها شیعیان ایران و حزب الله هستند که شما آنها را کافر می دانید و هر روز یهود با جنگ آنها را تهدید می کنند؟

2- می گویید که شما با شیعیان به خاطر سب برخی از صحابه دشمنی می کنید، با وجود اینکه مراجع شیعه سب صحابه را محکوم و تحریم کردند، اما شما بر دشمنی شان اصرار دارید، آیا یهود الله را سب نمی کنند و می گویند«ید الله مغلولة، غلت أیدیهم ولعنوا بما قالوا» و آیا سب برخی از صحابه بدتر از سب خداوند نیست؟

3- چرا علیه سفر برخی گردشگران ایرانی به مصر تظاهرات می کنند و صدایی را علیه سفر یهود و سایرین نمی شنویم و یهودیان کسانی هستند که ملتی را از سرزمینشان بیرون کردند و بیشتر کشتار را انجام دادند و دهها هزار مصری را کشتند؟ به تخریب مسجد الاقصی اقدام می کنند و شما به دشمنی با آنچه موج شیعی در مصر می نامید، مشغولید و و موج صهیونیستی غربی در جهان اسلام را نمی بینید!!

4- چه چیزی برای توجه به ملت مصر مهمتر است، همه برای حل مشکل ملت مصر فکر بکنیم فقر، بیکاری،آموزش، بهداشت، نظافت. چرا راه حلی نیافتند؟ ملت سخنان شما را درباره موج شیعی و اهمال کاری آنها درباره مسایل زندگی مسخر می کنند؟

5- آیا حملات شما مذهبی و طایفه ای است و این مسئله نقض قانونی است که با دستتان درباره آزادی اعتقاد نوشتید، چرا عهدتان را نقض می کنید؟ آیان نشنید که خدواند باری تعالی می گوید« فبما نقضهم میثاقهم لعناهم وجعلنا قلوبهم قاسیة »

6- شیعیان مصر مانند شما هستند و در بیش از 90 درصد از اعتقاد، عبادت ها همچون ایمان به خدا، فرشتگان، کتاب الهی، رسول خدا، روز قیامت، شهادتین، نماز، زکات، روزه و حج اشتراک دارند و با مسیحیانی که به رسول الله(ص) اعتقاد دارند، چه می کنید که با ما در هیچ عباداتی اشتراک ندارند، ایا به خودتان حق می دهید که بترسانید؟

7- آیا فتنه مذهبی بین سنی و شیعه پروژه آمریکا صهیونیستی نیست آیا رفتار شمار ابزار مهمی برای تحقق این پروژه نیست؟

8- آیا وحدت اسلامی فریضه قرآنی نیست: خداوند می گوید: «وأعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا»

9- آیا تفرقه و تنازع تهدید کننده موجود اسلام نیست؟ خداوند می گوید و«لا تنازعوا فتفشلوا وتذهب ریحکم» آیا فتنه مذهبی را شعله ور نکردید و آیا ملت مصر را جدا نکردید؟

10 - آیا تجربه های درگیری مذهبی را در اطرافتان در سوریه، عراق و لبنان نمی بیند، می خواهید مصر را به سمت بفرستید؟

11- آیا صدای عقل و شرع را نمی شنوید «ألم یأن للذین أمنوا أن تخشع قلوبهم لذکر الله وما نزل من الحق» «وقالوا لو کنا نسمع أو نعقل ما کنا فى أصحاب السعیر»

در پایان نوشت: خداوند شما را مورد آزمایش قرار داده است به قدرت رسید پس با ملت مصر و اسلام و شریعت چه می کنید؟ آیا حکم اسلامی را برپا کردید؟ آیا رسانه ها را به رسانه منضبط با ارزش اخلاقی تغییر داد؟ آیا روابطتان را با رژیم صهیونیستی قطع کردید یا این رژیم را دوست عزیز مخاطبت قرار می دهید؟ آیا از دنباله روی پروژه آمریکایی رها می شوید؟

ایران که با آن مبارزه می کنید، یک روز پس از انقلاب این کار را عملی کرد، می دانید چرا؟ درباره جواب این سوال فکر کنید. فیصل قاسم از اصحاب رسانه می گوید شیعه ایران، عراق، سوریه، لبنان و حوزه خلیج فارس یک دست هستند و مرجعشان یکی است و سخنانشان یکی است و ایمان و عقیده شان یکی است.

اما اهل تسنن پراکنده اند. مرجعیت دینی برای اتحادشان ندارند و شما مانند گرگ یکدیگر را می درید. براساس نوشته برادر سنی مان در تویتر هیچ شبکه شیعی برای سب و اهانت و لعن و تکفیر وجود ندارد و از شیوخ شیعه تکفیر و اهانت و سب و لعن ادیان و مذاهب دیگر را نمی شنوید؛ آنگونه که شیوخ فتنه تکفیری ها و القاعده و جبهه النصره انجام می دهند و اگر بخواهیم فضائل و اخلاق شیعه را ذکر کنیم رونامه ها پر می شود.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین