عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۷۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۱
حجت‌الاسلام ماندگاری:
استاد حوره و دانشگاه با بیان اینکه همه انسانها باید در آزمون الهی شرکت کنند، گفت: دنیا محل امتحان در برابر سختی‌هاست.
عقیق:حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری در جمع زائران حرم حضرت معصومه (س) ضمن تسلیت ماه حزن انگیز صفر، اظهار داشت: شب اول ماه صفر اوج غم و اندوه خاندان اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه گفتن و شنیدن وقایع روز اول ماه صفر بسیار دشوار است گفت: جای تعجب دارد که چگونه مسلمانان آن زمان چنین صحنه‌هایی را دیدند و با خنده هلهله کردند.

استاد حوزه و دانشگاه به صبر والای حضرت زین العابدین (ع) اشاره کرد و ابراز داشت: آن امام همام با 84 کودک و زن سخت‌ترین مشکلات را تحمل کردند و زبان به گلایه نگشودند.
ماندگاری از مبلغان خواست تا با بررسی معارف اهل بیت (ع) به بیان این نکات ارزشمند که نشان از صبر، ایثار و استقامت ایشان دارد بپردازند.
وی با اشاره به آغاز ماه صفر و مصائبی که بر اسرای کربلا گذشت، بیان داشت: نقل قول‌های گوناگونی وجود دارد که در منابع معتبر آمده است سه شبانه روز اسرای کربلا را پشت دروازه‌های شام نگه داشتند تا شام را آذین ببندند.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: شامیان پس از ورود اسرا روی سر امام سجاد(ع) تشت آتش ریختند و در قصر شام لب و دندان امام حسین (ع) را چوب زدند.
وی اضافه کرد: برای تبعیت از خاندان عصمت و طهارت (ع) همه باید به تحمل مصائب و سختی‌هایی که در طول زندگی با آن روبه رو می‌شوند بپردازند.
ماندگاری با بیان اینکه شیطان برای ضعیف کردن نفس انسان از راه‌های گوناگونی وارد می‌شود، اذعان داشت: شیطان در برابر مشکلات برای انسان ایجاد توقع می‌کند و چنان تجلی می‌کند که گویا هرکسی مشکلی ندارد نزد خداوند محبوب تر است.
مدرس حوزه و دانشگاه با تبیین سخنان امام حسین (ع) تصریح کرد: امام حسین(ع) هنگامی که وارد کربلا شدند از خدا خواستند کمک کند تا از امتحان سربلند بیرون بیاید.
وی به نام بلند شهدا در کنار معصومین (ع) اشاره کرد و بیان داشت: شهدا همواره برای امتحان دادن آماده بودند و این توقع را نداشتند که از ایشان آزمونی گرفته نشود.
ماندگاری، دنیا را محلی برای امتحان دادن دانست و تصریح کرد: باید در این امتحان شرکت کنیم تا در آخرت با کارنامه اعمال خوب محشور شویم.
مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: در آزمون‌ها شیطان به انسان تلقین می‌کند در امتحانات تنها هستید و کسی شما را در این آزمون‌ها یاری نمی‌کند.
وی با اشاره به رمز استقامت حضرت زینب (س) در برابر مصائب بیان داشت: حضرت زینب در یافته بود که خدا با اوست و همین موجب شد که بتواند در برابر تمام سختی‌ها صبر کند.
ماندگاری در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که صبر حضرت زینب (س) نبود نام ایشان در کنار نام امام حسین (ع) نمی‌درخشید.


منبع:
فارس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین