عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
رسول خدا(ص) فرمود: صد مرتبه تكبير گفتن(اللَّه اكبر) بهتر از صد بنده آزاد كردن، و صد مرتبه تسبيح گفتن(سبحان اللَّه) بهتر از قربانى كردن صد شتر در حج،...
عقیق: مالك بن انس از امام صادق(ع)، و آن حضرت از پدران بزرگوارش از على(ع) روايت كرده است: جمعى از نيازمندان به خدمت رسول خدا(ص) شرفياب شدند و عرض كردند: توانگران با ثروتى كه دارند بندگان را (خريده) آزاد مى ‏كنند ولى دست ما از مال دنيا خالى است؛ ثروتمندان قادرند كه به حج روند ولى در ما اين توانایى نيست؛ و آنان از مال خود(در راه خدا) صدقه مى‏ دهند ولى براى ما مقدور نيست؛ و آنها اسباب رفتن به جهاد را مهيّا دارند و ما از تهيّه آن ناتوانيم.

رسول خدا(ص) فرمود: صد مرتبه تكبير گفتن(اللَّه اكبر) بهتر از صد بنده آزاد كردن، و صد مرتبه تسبيح گفتن(سبحان اللَّه) بهتر از قربانى كردن صد شتر در حج،  و صد مرتبه تحميد و خدا را ستودن(الحمد للَّه گفتن) بهتر از هديه صد اسب با تجهيزات كامل در راه خدا است، و كسى كه صد مرتبه تهليل(لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ) گويد، در آن روز عمل او از اعمال تمام مردم برتر است، مگر كسى كه بيشتر از او (اين ذكر شريف را) گفته باشد.

امام(ع) در ادامه اين خبر مى‏ فرمايند: چون اين خبر به گوش ثروتمندان و مال اندوزان رسيد، آنان نيز (طبق دستور رسول خدا) به گفتن اين اذكار پرداختند! بار ديگر مستمندان به محضر رسول گرامى اسلام(ص) شرفياب شدند و عرض كردند: اى رسول خدا! آنچه را كه (به ما) تعليم فرمودى به گوش توانگران رسيد و آنان نيز مشغول اين اذكار شدند!

حضرت در پاسخ آنان فرمود: اين همان فضل و بخشش الهى است كه به هر كس كه خواهد عطا فرمايد، و خداوند صاحب فضل و رحمت بي شمارى است.

پی نوشت:
پاداش نيكيها و كيفر گناهان / ترجمه ثواب الأعمال، ص: ۵۳.


منبع:افکار نیوز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین