عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۵۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳

عقیق: بنیاد ملی زکات در انگلیس، با تأسیس مهمان‌سراهایی برای بانوان مسلمان بی‌خانمان، آنان را تحت حمایت خود قرار می‌دهد.

بنیاد ملی زکات انگلیس که یک نهاد خیریه اسلامی است و پیش‌تر دو مهمان‌سرا برای بانوان مسلمان در شهرهای لندن و بیرمنگام ساخته، به‌تازگی مهمان‌سرای جدیدی را نیز در شهر منچستر افتتاح کرد.

اقبال نسیم، مدیر بنیاد ملی زکات انگلیس، گفت: تفاوت اصلی مهمان‌سرای منچستر با مهمان‌سراهای قبلی این است که در این اقامتگاه به نیازهای دینی، معنوی و فرهنگی بانوان که اغلب آسیب‌های روانی متعددی را تجربه کرده‌اند، پاسخ داده می‌شود.

یکی از بانوان مسلمانی که در یکی از این مهمان‌سراها زندگی می‌کند، می‌گوید: «اینجا احساس امنیت می‌کنم و به صورت آزادانه می‌توانم در کنار دیگر بانوان مسلمان به انجام فعالیت‌های دین خود بپردازم. ما با هم نماز و قرآن می‌خوانیم و گاهی اوقات نیز در مورد آیات قرآن کریم با هم گفت‌وگو می‌کنیم. این‌کارها باعث آرامش درونی من می‌شود».

بسیاری از بانوان مسلمان بریتانیا در شرایط سختی زندگی می‌کنند و از یک سو با مشکلات اجتماعی ناشی از زندگی در یک جامعه غیراسلامی مواجه هستند و از سوی دیگر بعضاً با خشونت‌های خانوادگی مواجه هستند و حمایت‌های اجتماعی و قانونی محروم مانده‌اند.

اگرچه عده زیادی از این بانوان مسلمان زاده بریتانیا هستند، اما به دلیل فقر فرهنگی خانواده‌هایشان هدف قتل‌های ناموسی و ازدواج‌های اجباری قرار می‌گیرند و برخی دیگر که تازه به این کشور آمده‌اند، نیز از حمایت و پشتیبانی اجتماعی لازم برخوردار نیستند.

بانوان غیرمسلمان بریتانیایی که به دین اسلام مشرف می‌شوند، نیز با فشارهای اجتماعی و روانی بسیاری از سوی دوستان و اعضای خانواده خود مواجه هستند؛ به‌ویژه آن‌هایی که در اماکنی دور از جوامع اسلامی زندگی می‌کنند و کسی را برای اعتماد کردن پیدا نمی‌کنند.

منبع:شفقنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین