عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۴۵۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۷
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:
رساله حقوق دارای مطالب بی‌نظیری در زمینه حقوق اسلامی است که نگاه وسیعی را به طور معمول در مباحث حقوقی مطرح کرده و بینش جدیدی نسبت به حقوق دارد.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی در گفت و گویی در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) بنا بر روایتی اظهار کرد: نخستین اقدام امام زین‌العابدین(ع) پس از جریان عاشورا با توجه به فضای سیاسی و اجتماعی شفاف‌سازی و روشن‌سازی جنایات یزید بود.

وی خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار با سخنرانی‌های متعدد عمق فجایع عاشورا، نهضت امام حسین(ع) و جنایات یزید را روشن کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت:‌ امام زین‌العابدین(ع) با سخنرانی‌های خود تبلیغات سوئی که سالیان دراز از زمان شهادت امیر مومنان(ع) از سوی معاویه و یزید برای تخریب چهره حضرت علی(ع) و سایر ائمه اطهار(ع)  شده بود را افشا کرد.

وی یادآور شد:‌ پیشوای چهارم شیعیان با گریه و یادآوری خاطرات عاشورا احساسات و عواطف مسلمانان را برای انتقام‌گیری از قاتلان امام حسین(ع) تقویت کرد، در نتیجه گروه‌های مختلف برای خونخواهی قیام کردند.

رجبی خاطرنشان کرد: پس از شهادت امام حسین(ع) تلاش فراوانی صورت گرفت تا مردم از فرهنگ اسلام ناب محمدی فاصله بگیرند ولی امام سجاد(ع) حقایق اسلام را به جامعه آن روز رساند.

وی عنوان داشت:‌ در دوران امام زین‌العابدین(ع) از تفسیر قرآن جلوگیری می‌شد و مردم از دین منحرف شده و تعالیم دینی وارونه جلوه داده شده بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به استفاده امام سجاد(ع) از دعا برای معرفی معارف اسلام گفت: صحیفه سجادیه دارای معارفی الهی است که روش راز و نیاز با خدا در آن بیان شده است.

وی به رساله حقوق امام زین‌العابدین(ع) اشاره کرد و افزود: در رساله حقوق این امام بزرگوار انواع حقوق افراد جامعه مانند رهبران و عموم مردم در ابعاد مختلف بیان شده است.

رجبی یادآور شد: رساله حقوق امام سجاد(ع) دارای مطالب بی‌نظیری در زمینه حقوق اسلامی است که نگاه وسیعی را به طور معمول در مباحث حقوقی مطرح کرده و بینش جدیدی نسبت به این حوزه دارد.


منبع:فارس



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین