عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۴۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
آیت الله العظمی مکارم شیرازی مرجع عالیقدر جهان تشیع پیامی را خطاب به شرکت کنندگان در کنگره بین المللی امام سجاد(ع) صادر کرد.
آیت الله مکارم
عقیق:متن کامل این پیام به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
تشکیل این جلسه بسیار با شکوه را که با عنوان عرض ارادات به پیشگاه حضرت سید الساجدین با معرفی مقامات آن امام همام به صورت یک همایش بین المللی برقرار شده به همه ی دست اندرکاران محترم تبریک می گویم.
در ضمن به مناسبت ایام شهادت آن حضرت نیز تسلیت عرض می کنم.

در این ایام که بسیاری از پیروان مکتب اهل بیت(ع) مخصوصا جمعی از جوانان اطلاعات محدودی درباره این پیشوایان بزرگ دارند تشکیل این جلسات ضروری به نظر می رسد تا همه ی عاشقان مکتبش به مقام عافا بحقه برسند.

اگر هیچ دلیلی بر علم و عرفان و شجاعت و کرامت و تدبیر آن بزرگوار جز صحیفه سجادیه و خطبه ی آتشینی که آن حضرت در شام ایراد کرد وجود نداشت، کافی بود از لابلای آن، همه چیز را درک کنیم.

صحیفه سجادیه اقیانوسی است ناپیدا کرانه، که غواصان می توانند پرارزش ترین جواهرات معنوی را از اعماق آن استخراج کنند. راه وصول به قرب الهی و سیر و سلوک الی الله را از آن بیابند.

تمام گروه های اجتماعی می توانند گمشده خود را در آن پیدا کنند و راه غلبه بر مشکلات فردی و جمعی را در آن جستجو کنند.

جاذبه های فوق العاده زیاد صحیفه سجادیه و ژرفای عظیم آن و ارزش های والایی را که در آن نهفته با هیچ چیز نمی توان برابر دانست.

گرچه آن را زبور آل محمد نامیده اند ولی " زبور " کجا و " صحیفه " کجا؟

امیدواریم تمام جوانان عزیز ما خود را به این اثر جاویدان امام سجاد(ع) روز به روز نزدیک تر کنند و روح ایمان و نورانیت دل و حل مشکلات را در آن بجویند.

و اما خطبه شام آن حضرت خطبه ای بود که ارکان کاخ بیدادگری یزید و یزیدیان را لرزاند و مردم شام را از خواب غفلتی که در آن بودند بیدار ساخت و نقشه های شوم امویان را برای محو اسلام و کمرنگ ساختن شهادت امام حسین(ع) سالار شهیدان کربلا نقش بر آب کرد.

من به شما مردم عزیز بندرعباس و تمام کسانی که از نقاط دور و نزدیک در این همایش شرکت کرده اید صمیمانه تبریک می گویم و یقین دارم که این کار به عنوان صالحات و باقیات و ذخیره یوم المعاد شما محسوب خواهد شد و تاثیر بسزایی در حفظ مکتب اهل بیت(ع) در برابر هجمه ی دشمنان و تقویت مبانی نظام جمهوری اسلامی خواهد داشت.

خداوند همه ی شما را در سایه ی برکات روحانی آن حضرت و اجداد و پدر گرامیش و فرزندان والا مقامش موفق و سربلند بدارد.


منبع:شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین