عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
مکیال المکارم...
در بحار از امیرالمومنین(ع) آمده که فرمود: قسم به خدا که البته من و این دو فرزندم کشته می شویم و البته خداوند مردی از فرزندانم را در آخرالزمان برمی انگیزد که خون های ما را مطالبه می کند.
امام زمان
عقیق: "مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم" یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت‏ اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است که به قصد اداء حق حضرت بقیة‏اللّه که حقش بر گردن ما افزون‏تر از همه مردم است، احسانش بیشتر و بهتر از همه شامل حال خلق مى‏شود و نعمت ها و منت ها بر ما دارد، به رشته تحریر درآمده است.
اصل کتاب به زبان عربى است و مؤلف در مقدمه مى ‏نویسد:
"چون ما نمى‏ توانیم حقوق آن حضرت را ادا نماییم و شکر وجود و فیوضاتش را آن طور که شایسته است، به جا آوریم بر ما واجب است آن مقدار از اداى حقوق آن حضرت را که از دستمان ساخته است، انجام دهیم... بهترین امور در زمان غیبت آن حضرت، انتظار فرج آن بزرگوار و دعا براى تعجیل فرج او و اهتمام به آنچه مایه خشنودى آن جناب و مقرب شدن در آستان اوست، مى‏ باشد."


طهارت زمین از ستم به وسیله آن حضرت
در کمال الدین از امام صادق(ع) روایت شده است که فرمود: خداوند تبارک و تعالی چهارده نور را چهارده هزار سال پیش از خلقت خلق آفرید که آنها ارواح ما هستند. عرض شد: یابن رسول الله این 14 نور چه کسانی هستند؟ فرمود: محمد، علی، فاطمه، حسن، حسین و امامان از فرزندان حسین و آخرین آنها قائم است که پس از غیبت به پا می خیزد آنگاه دجال را می کشد و زمین را از هر گونه ستم و ظلمی پاک می کند.

طلب حقوق ائمه و مؤمنین و طلب خون آنها
در بحار از امیرالمومنین(ع) آمده که فرمود: قسم به خدا که البته من و این دو فرزندم کشته می شویم و البته خداوند مردی از فرزندانم را در آخرالزمان بر می انگیزد که خونهای ما را مطالبه می کند البته او از نظر مردم غایب می شود تا اهل ضلالت از آنان جدا شوند به طوری که جاهلان بگویند: خدای را در آل محمد نیازی نیست.

ظفر و پیروزی آن حضرت بر معاندین
درکافی از حضرت امام صادق(ع) منقول است که فرمود: به درستی که از ما امام پیروز مخفی است که هرگاه خداوند عزو جل بخواهد امرش را آشکار سازد در دلش نکته ای وارد می شود پس ظاهر گردد و به امر خدای تبارک و تعالی قیام نماید.
و در المحجه از حضرت امام صادق(ع) درباره آیه: "لو لا اخرتنا الی اجل قریب"؛ چرا تا مهلتی نزدیک این امر را به تاخیر نینداختی. آمده که فرمود: تا زمان ظهور قائم که نصرت و پیروزی با اوست.


منبع:شبستان



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین