عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۲
عاشورا، فرهنگ خدا باوری، ولایتمداری و طاغوت ستیزی است، فرهنگی که محدود به زمین و زمان خاصی نیست و تاریخ انقضا ندارد.

حسین فقیهعقیق: معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر با تسلیت به مناسبت ایام محرم، عاشورا را یک فرهنگ دانست، و گفت: عاشورا یک حادثه نیست که در جغرافیای سرزمین کربلا در سال 61 هجری رخ داده باشد و به تاریخ پیوسته باشد بلکه عاشورا یک فرهنگ است.

به گفته وی، عاشورا، فرهنگ خدا باوری، ولایتمداری و طاغوت ستیزی، فرهنگی که محدود به زمین و زمان خاصی نیست و لذا تاریخ انقضا ندارد، از همین رواست که گفته می شود«کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا و کل شهر محرم» است.

حجت الاسلام حسین فقیه، یکی از عناصر بسیار مهم در شکل گیری و فراگیری فرهنگ عاشورا را نقش برجسته زنان به ویژه حضرت زینب(س) عنوان کرد، و اظهار داشت: اگر افشاگری های این بانوی بصیر و شجاع نبود کربلا در کربلا می ماند و پیام ها و درس های آن بدست حاکمان جبّار زمانه به بوته فراموشی سپرده می شد و یا به کلی تحریف می گشت.

وی به نقش زنان در گسترش فرهنگ عاشورا و احیای ارزش های دینی در جامعه امروز اشاره کرد، و بیان داشت: در دنیای امروز نقش زنان در گسترش و احیای فرهنگ عاشورا کمتر از دیروز نیست؛ امروز نیز بانوان با تربیت فرزندان صالح از یک سو و حضور فعال و منطبق با آموزه های دینی در عرصه های مختلف اجتماعی از سوی دیگر، می توانند نقشی بی بدیل در نهادینه سازی فرهنگ عاشورایی بازی کنند.

حجت الاسلام فقیه افزود: این نقش خود می تواند تحقق بخش اهداف کربلا و زمینه ساز حاکمیت صالحان بر زمین باشد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین