عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۱۱۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۹
«رانیا الزویسی» بانوی مسلمان مقیم آمریکا که در همایشی با موضوع «جایگاه زن در قرآن و شریعت اسلامی» شرکت کرده بود، به دلیل پوشش حجاب از سالن اخراج شد.
عقیق: «رانیا الزویسی» بانوی مسلمان مقیم آمریکا که در همایشی با موضوع «جایگاه زن در قرآن و شریعت اسلامی» شرکت کرده بود، به دلیل پوشش حجاب از سالن اخراج شد.
شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از برگزارکنندگان همایش «جایگاه زن در قرآن و شریعت اسلامی» به دلیل نژادپرستی و اخراج بانوی محجبه از سالن، شکایت خواهد کرد.
 
همایش «جایگاه زن در قرآن و شریعت اسلامی» به همت یک سازمان غیراسلامی در ایالت مینه‌سوتا برگزار شد و «رانیا الزویسی» بانوی مسلمان پاکستانی‌تبار که برای حضور در این همایش ثبت‌نام و هزینه آن را پرداخت کرده بود، به هنگام ورود با مخالفت برگزارکنندگان مواجه و اخراج شد.
 
گفته می‌شود که برگزارکنندگان این همایش، اعضای گروه کاتولیک‌های رادیکال در ایالت مینه‌سوتا هستند و بیش از آن‌که با برگزاری این نشست، قصد بررسی جایگاه زنان مسلمان را داشته باشند، به تخریب جایگاه زنان در اسلام می‌پردازند و حضور یک زن مسلمان محجبه برای دفاع از تعالیم اسلامی را برنمی‌تابند.
 
روابط اسلامی ـ آمریکایی نیز تاکید کرده است که از تمام نفوذ خود برای حمایت از این بانوی مسلمان و احقاق حقوق وی استفاده خواهد کرد.


منبع:خبرنامه دانشجویان
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین