عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۰۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۸
استاد حوزه علمیه قم:
یک استاد حوزه علمیه قم گفت: زندگی ارزشمند در گرو شناخت واقعی و حقیقی امام حسین(ع) و یاران باوفایش معنی پیدا می‌کند.
شناخت امام حسین
عقیق: آیت‌الله مهدی انصاری‌ قمی در جمع کارکنان تبلیغات اسلامی چرام علت بروز مخاصمه و عدم باور قلبی به حادثه عاشورا را عدم آگاهی و بصیرت و مطالعه دانست و اظهار کرد: مشتی آدم بی‌اعتقاد و ناباور و معتقد به دنیا این حادثه را خلق کردند که در واقع رمز ماندگاری و اقتدار اسلام شد.

این عالم با اشاره به ارزش زندگی و زنده بودن، عنوان داشت: زندگی ارزشمند در گرو شناخت واقعی و حقیقی امام حسین(ع) و یاران باوفایش معنی پیدا می‌کند.

وی در ادامه شهوت، قدرت‌طلبی و ریاست‌طلبی را از عوامل بی‌اعتقادی و بی‌باوری و ناآگاهی دانست و افزود: عده‌ای بی‌بصیرت و قدرت‌طلب در روز عاشورا دست به حادثه‌ای دلخراش زدند که بویی از انسانیت در ذات آن‌ها دیده نمی‌شد.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: علی‌رغم اینکه در همین روز، امام حسین(ع) از مقدار آبی که همراه داشت تعدادی از لشکر بنی‌امیه از جمله حر را سیراب کرد تا انسانیت را به آن‌ها بفهماند که این درک و باور در درون حر زنده شد و در آخرین لحظات عمر خود به لشکر امام حسین(ع) پیوست و از جمله بهترین‌ها در رکاب فرزند رسول‌الله(ص) به درجه رفیع شهادت رسید.

وی در پایان به بی‌خردی و ناآگاهی بعضی از اصحاب پیامبر همچون زبیر اشاره کرد و یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) به زبیر گفت تا زمانی مسلمان هستی که فرزندی نداشته باشی و چنانچه فرزندی از تو متولد شود تو نیز بر علی(ع) شمشیر خواهی کشید که این فرموده رسول‌الله پس از تولد عبدالله عملی شد و زبیر در جنگ جمل بر فرزندان رسول‌الله شمشیر کشید.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین