عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۰۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۱
گلچینی از سیره پیامبر اعظم(ص) به قلم احمد سالاری با شمارگان پنج هزار نسخه و بهای دو هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف اسلامی روانه بازار نشر شد.

عقیق: سید حسین آقایی مدیر مسوول دفتر نشر معارف اسلامی  با اعلام خبر انتشار "گلچینی از سیره پیامبر اعظم (ص)" گفت: بی شک رسیدن به کمال و هدف اصلی زمانی شکل می گیرد که انسان در تمام رفتارها و حرکات و سکنات خود از رسول خدا پیروی نموده و خود را آراسته به ظاهر و باطن آداب آن حضرت نماید که در این صورت است که خیر دنیا و آخرت به دست می آید.

وی افزود: آداب معاشرت، اخلاق پیامبر گرامی اسلام، آداب دعا کردن، آداب تلاوت قرآن، آداب وضو گرفتن، آداب نماز، آداب روزه، آداب در منزل، آداب لباس، آداب نظافت و زینت، آداب مسواک زدن، آداب غذا و آشامیدنی ها، هدیه جبرییل و پیام مقام معظم رهبری بخش های مختلف این اثر را دربرمی گیرد.

وی در ادامه به گوشه ای از سخن مولف اشاره کرد و گفت: نویسنده در این کتاب بیان می کند: انسان اگر به سیره و رفتار و ایده خود و کسان دیگری که نظیر خود اویند نگاه کند، هرگز راه به جایی نخواهد برد که هیچ، بلکه امکان دارد به گمراهی نیز بیفتد. ما به عنوان مسلمان و شیعه باید به فرمان الهی گوش فرا داده و بنا بر فرموده خدا در قرآن که رسول خدا را به عنوان الگویی نیک و اسوه ای حسنه معرفی کرده حضرت رسول الله(ص) را مقتدای خود قرار داده و بر ما لازم است که به سیره پیامبر عمل کنیم.

به گفته آقایی در بخشی از این کتاب به سیره اخلاقی پیامبر (ص) اشاره و بیان شده است: دیر خشم بود و زود رضا: رسول خدا دیرتر از همه مردم غضبناک شده و از همه زودتر راضی می گردید. او مهربانترین و خیرخواه ترین و پر سودترین مردم برای مردم بود .

وی یادآور شد: "گلچینی از سیره پیامبر اعظم(ص)" اثر احمد سالاری در 130 صفحه، با شمارگان پنج هزار نسخه و بهای دو هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف اسلامی به روی پیشخوان کتاب فروشی ها قرار گرفت.


منبع: شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین