عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۰۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۳
سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلاي معلي گفت: اربعين به عنوان بزرگترين اجتماع چند ميليوني شيعيان در جهان است كه در طول سال انجام ميشود و ما نيز با توجه به امكانات خود از همه ظرفيت‌ها براي برگزاري اين مراسم با شكوه استفاده مي‌كنيم.
عقیق: محمدرضا طاهري درباره چگونگي حضور ايرانيان در مراسم اربعين در كربلاي معلي افزود: تاكنون دوگروه دانشجويي، يك گروه مردمي و همچنين هيات رزمندگان اسلام آمادگي خود را براي حضور در اين مراسم و پذيرائي از زوار اعلام كرده اند كه ما پيگير حضور هرچه با شكوه‌تر آنها هستيم.

وي گفت: دو گروه هم براي توزيع نذري به زائران اعلام آمادگي كرده اند و ما در حال درصدد يافتن مكاني مانند مدرسه، حسينيه و تكايا براي استقرار اين گروهها هستيم.

طاهري افزود: علاوه بر اين هيات رزمندگان اسلام هم آمادگي خود را براي برپايي دو موكب در بين راه نجف وكربلا اعلام و درخواستي در اين خصوص تسليم مسئول استانهاي نجف و كربلا كرده است و در حال ايجاد هماهنگي با مسوولان كربلا در اين خصوص هستيم.

سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلاي معلي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برقراري كامل امنيت در كربلا و نجف در دهه نخست محرم امسال گفت: با وجود برخي بمب گذاريها در ديگر استان‌هاي عراق در ايام دهه اول محرم، كربلا در امنيت كامل بود و كوچكترين مساله ناامني رخ نداد كه اين موضوع ناشي از تدبير مسوولان امنيتي استان‌هاي كربلا و همچنين استاندار كربلاست كه از اين بايت از آنها تشكر و قدرداني مي‌كنم.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه برخورد ماموران عراق با زائران كشورمان را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ گفت: بالاخره با كثرت ورود زائران ايراني به داخل خاك عراق و خستگي مفرط نيروهاي مرزي احتمال برخي مشكلات وجود دارد و برخي زائران در اين باره گلايه هايي داشته اند اما در سال‌هاي اخير شاهد رفع بسيار قابل توجهي در اين موارد بوده ايم و مسئولان عراقي در رفع اين مشكلات با ما اين سال‌ها همكاري بسيار خوبي داشته و در حد توان مساعدت كرده اند.

طاهري همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا تبادل زندانيان ميان دو كشور صورت مي‌گيرد؟ افزود: در اين زمينه تاكنون موافقتنامه اي امضاء نشده اما اخيرا مذاكراتي ميان مسوولان دو كشور انجام و متن موافقتنامه بين طرفين مبادله شده است كه اميدواريم به زودي امضاء و اجرايي شود.

منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین