عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۳
رييس ستاد عتبات عاليات شهرستان تفت گفت:مردم خير و نيكوكار شهرستان تفت در يكسال گذشته بيش از يكصدميليون تومان براي بازسازي عتبات عاليات كمك كرده اند.
عقیق: حجت الاسلام محمدرضا شريفي در گفتگويي با بيان اينكه اين ستاد در كل كشوربا هدف جمع آوري كمكهاي مردمي براي بازسازي عتبات عاليات در كربلا،نجف،سامرا و كاظمين از 8 سال پيش شروع به كار كرده و بدنبال آن در مراكز استانها و شهرستانها نيز فعال شده است گفت:در شهرستان تفت نيز از 6 سال پيش اين ستاد آغاز به كار كرد ولي آنچنان كه بايد فعال نبود و در مدت شش سال فقط 50 ميليون تومان كمكهاي مردمي جمع آوري شده بود.

وي افزود:در يكسال گذشته با راه اندازي دفتر مستقل در اين شهرستان و گسترش فعاليتها،بيش از يكصد ميليون تومان كمكهاي نقدي و غيرنقدي شامل چند تخته فرش دستباف و طلاجات جمع آوري شده و براي بازسازي عتبات عاليات فرستاده شده است.

اين مقام مسئول همچنين از ثبت نام 30 نفر اعم از گچكار،كاشيكار،سنگكار براي اعزام به كمك در امر بازسازي عتبات خبر داد و گفت:تعدادي از اين افراد بر حسب نياز آنجا اعزام شده اند كه درصورت نياز بقيه افراد نيز اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام شريفي افزود:اين افراد در يك زمان 40 روزه كه 35 روز براي كار و 5 روز براي زيارت مي باشد اعزام مي شوند.

وي با اشاره به اينكه نماكاري بيمارستان در كربلا با استان يزد بوده است افزود:كار نماكاري توسط استادكاران و كارگران يزدي تمام و تقريبا كارساخت بيمارستان به پايان رسيده است.

وي از مردم متدين شهرستان خواست تا كمكهايشان را ادامه داده تا اين شهرستان هم بتواند در اجراي پروژه هاي مهم عتبات عاليات سهيم باشد.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین