عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۷
عقیق: پرده‌داران كعبه، بار ديگر اعتراض به آل سعود را به خاطر تضييع حقوق خود مطرح كردند. قبيله «بني شيبه» كه از زمان پيامبر اكرم(ص) مسئوليت پرده‌داري كعبه از سوي شخص رسول اكرم(ص) به آنها محول شده بود مي‌گويند: آل سعود به ما ظلم كرده و حقوقي كه پيامبر اكرم (ص) به ما اعطا نموده از ما سلب كرده‌اند.

اين قبيله كه پس از فتح مكه كليد كعبه از سوي پيامبر(ص) به آنها تحويل داده شد در بيانيه خود آورده‌اند: از زمان تأسيس حكومت آل سعود، بسياري حقوق خود كه از ۱۴۰۰ سال پيش از آن بهره‌مند بوده‌اند را از دست داده‌اند. بطوري كه درحال حاضر شبيه به دربان شده‌اند به نحوي كه در طول سال فقط چند بار، آنهم با اجازه حكومت سعودي مي‌توانند كعبه مشرفه را باز و بسته كنند؛ هم چنين آل سعود براي گرفتن صلاحيت از آنها دستور داده دستمزد در حدود ۶۶۲ ريال سعودي آنهم فقط به عده‌اي از افراد قبيله پرداخت شود.

در بيانيه قبيله «بني شيبه» بر تلاش آل سعود براي به حاشيه راندن آنها در امور كعبه تاكيد شده و آمده است: آل سعود در اقدامي ديگر جايگاه «بيت المفتاح» نزديك به كعبه و هم چنين باب «بني شببه» كه در اصلي صحن طواف بوده را از بين برده است. آل سعود تاكنون هيچ پاسخي به اين بيانيه نداده است.


منبع:جمهوری اسلامی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین