عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۹۷۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
حجت‌الاسلام سعیدی:
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) قرائت قرآن کریم بدون استعاذه واقعی را خطری در برابر انسان‌ها دانست و گفت: فعالیت‌های قرآنی که در کشور در حال انجام است، باید با استعاذه و توکل بر خدا شروع و انجام شود.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه موقت قم، در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نخستین دوره مسابقات ترتیل قرآن و مفاهیم نهج‌البلاغه ویژه جامعه کار، تلاش و تعاون که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد توجه به قرآن را راهی برای در امان ماندن از خطرات دنیا ذکر کرد.

وی ابراز کرد: انسان همواره در معرض آفات و شرور است و باید همواره از این آفات و شرور به خداوند پناه برد، چیزی که در سیره انبیا و اولیای الهی وجود داشته است.

وی اظهار کرد: ‌البته استعاذه لفظ نیست، بلکه معنا و پناه بردن به حریم الهی است که انسان از خواهش‌های نفسانی به خدا پناه می‌برد، البته انسان باید به صورت حقیقی به خدا پناه برد و به لفظ تکیه نکند.

امام جمعه موقت قم با بیان این که فرار از شر، صرفا مطلوب نیست،‌ بلکه باید به جایی پناه برده و در حصری خود را قرار دهد که در امان ماند، افزود: شیطان برای گمراهی همه فرزندان آدم قسم خورد و از این رو نباید حتی در عرصه‌ای مانند قرآئت قرآن کریم هم به انسان نزدیک شود.

وی قرائت قرآن کریم بدون استعاذه واقعی را خطری در برابر انسان‌ها دانست و گفت: فعالیت‌های قرآنی که در کشور در حال انجام است، باید با استعاذه و توکل بر خدا شروع و حفظ شود.

وی افزود: اگر شروع کارهای قرآنی اگر بدون استعاذه و یاد و توکل بر خدا باشد، ممکن است به نتیجه مطلوب نرسد. فعالیت در این عرصه‌ها کسب سرمایه‌ای ارزشمند برای فرد و جامعه است که این مسئله موجب تلاش همه جانبه شیطان برای جلوگیری از این سرمایه بزرگ می‌شود.

سعیدی با بیان این که انسان بعد از کارهای قرآنی نیز باید به خداوند پناه برد، افزود: انسان برای این که این سرمایه بزرگ را حفظ نماید، در حین و بعد از فعالیت قرآنی نیز خودد را در پناه خداوند حفظ کند.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین