عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۰
کلام ارزشمند آیت الله "علوی گرگانی" درباره فراگیری معارف:
عزیزان من در رفت و آمد به محضر بزرگان دین باید کمال استفاده را از سخنان آنان که بیان قرآن و روایات ائمه هدی(ع) است را داشته باشیم. نباید این رفت و آمدها تنها گذراندن عمر و ضایع کردن آن باشد
عقیق:خداوند در قرآن کریم انسان را به شنیدن سخنان بزرگان با گوش دل توجه داده است و برای گوش دل ارزش زیادی قائل شده است. چراکه مطلب و صدا را می‌گیرد،‌ آن را می فهمد و به آن عمل می کند.
 
البته خداوند قرآن را برای همه کس هدایت و تذکر قرار نداده است. بلکه خداوند می‌فرماید: قرآن من برای همه کس هدایت، روشنگری و تذکر نیست، بلکه برای کسی است که گوش دل برای او باشد.
 
عزیزان من در رفت و آمد به محضر بزرگان دین باید کمال استفاده را از سخنان آنان که بیان قرآن و روایات ائمه هدی(ع) است را داشته باشیم. نباید این رفت و آمدها تنها گذراندن عمر و ضایع کردن آن باشد، باید کاری کنیم که برای آخرت ما ارزش داشته باشد، و وقت را طوری پر کنیم که مایه تاسف نباشد. عمر دنیا زودگذر است و نفس های ما نردبانی به آخر عمر است.
 
خداوند در آیاتی از قرآن کریم به مومنان می‌فرماید: تنها خود را نبینید، بلکه دیگران را با عقاید خود همراه سازید، هم خود در مسیر قرآن، اسلام و پیامبر (ص) گام بردارید و هم دیگران را به این مسیر تشویق و هدایت کنید. تمام بدبختی ها و مشکلات به خاطر عدم پایبندی به اعتقادات است.


منبع: ایسنا
کدخبرنگار:121132

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین