عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۴۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱
مداحی رضا هلالی و روح الله بهمنی در عشاق العباس(ع)
سلمان به پیامبر گفت: پیامبر شما خدا را به علی (ع) قسم دادی؟ پیامبر فرمود: سلمان در بین مخلوقات هر چه گشتم کسی را بعد از خودم نزدیک تر بخدا پیدانکردم جز علی(ع)
عقیق:  مراسم شب عید غدیر در هیئت عشاق العباس با سخنرانی حجت الاسلام سعیدیان و مداحی حاج عبدالرضا هلالی و حاج روح الله بهمنی در مجتمع فرهنگی و دینی امام رضا علیه السلام برگزار شد.

گزیده از سخنان حجت الاسلام سعیدیان را می خوانید:

*مسئله ولایت شاخص بین ایمان و کفر است، شبهه می سازند چطور می شود که پیامبر فقط روز غدیر این امر مهم را می گوید؟ هزاران نکته بوده است که پیامبر به هر طریقی ولایت امیرالمومنین علیه السلام را جا بیندازد، پیامبر هرچه که توانسته به عرصه اورده است تا به مردم بفهماند که عظمت ولایت چقدر بالا است، سلمان می گوید: دیدم پیامبر در سجده است.

*سلمان به پیامبر گفت: پیامبر شما خدا را به علی (ع) قسم دادی؟ پیامبر فرمود: سلمان در بین مخلوقات هر چه گشتم کسی را بعد از خودم نزدیک تر بخدا پیدانکردم جز علی(ع)، پیامبر رو کرد به مردم و فرمود: خداوند به من گفت از انبیاء گذشته بپرس چه شد که توانستید به پیغمبری برسید؟ همه گفتند: ما به نبوت تو و ولایت علی بن ابیطالب شهادت دادیم.

*اگر تمام جملات رسول الله را کنار بگذاریم، انس بن مالک می گوید: پیامبری  برای اینکه ولایت علی علیه السلام را به ابوبکر، عمر، عثمان و طلحه بفهماند معجزه می کرد، ایشان اصحاب کهف را آوردند و سلام دادند به امیرالمومنین السلام علیک یا وصی رسول الله، علی علیه اسلام رو کرد به این اصحاب و گفت: شما شاهد باشید.

*یکی از علمای سنی در کتاب تاریخ دمشق می گوید: خداوند افرادی را که زیر بیرق خلیفه نالایق زندگی می کنند لعنت می کند، اولین صفت رهبر جامعه اسلامی این است که باید شجاع باشد، در طول تاریخ بگردید شجاعتی از آنها پیدا نمی کنید، جرج جرداق می گوید: علی در شجاعت کاری کرد که نامی نه از پهلوان های گذشته ماند نه جایی برای پهلوان های آینده، ابن تیمیه می گوید اگر بنا باشد شجاعت آن دو را با علی علیه السلام مقایسه کنم، تمام شجاعت ابوبکر در دعا بود، خلیفه اول در کدام جهاد شرکت کرد، در جنگ احد طوری فرار کرد که وقتی خبر پایان جنگ احد رسید بازگشت شان دو روز طول کشید.

*یکی از خصوصیات رهبری، مسئله عدل رهبر جامعه اسلامی است، کدام یک از خلفا چوب حراج به بیت المال زدند، کدام یک بیت المال را ناعادلانه تقسیم کردند، حضرت دید گردنبندی گردن حضرت زینب است از مسئول خزانه پرسید این گردند بند را برای چه به دختر من دادی، اگر تمام دختران بلاد اسلامی گردنبند بخواهند دارید به آن ها بدهید؟ تکرار شود محاکمه ات می کنم، معاویه گفت: تمام خلفا هر چه از بیت المال خوردم یکی از آن ها یک کلام حرف نزد ولی علی (ع) گفت: همه را باید برگردانی.

*رهبری مکرر فرمودند: مباحث علمی و طلبگی در دفاع از تشیع منافاتی با وحدت اسلامی ندارد، توهین وجسارت نباید باشد چون اثر دفعی دارد، در خطبه غدیر پیامبر یک ساعت صحبت کرده اند و 90درصد آن در فضیلت امام علی علیه السلام است، پیامبر فرمود کتاب مبین و امام مبین علی بن ابیطالب است، خدا همه علوم را در سینه علی علیه السلام قرار داده است، علم، عدل و شجاعت سه صفتی است که از منظر علمای اهل سنت صفات رهبر اسلامی است آیا آن سه نفر دارای این صفات بودند؟ امروز خواندن کتاب شبهای پیشاور افضل از خواندن مفاتیح الجنان است.


گزارش تصویری؛


























صوت مراسم


شروع مراسم : مدح حاج روح الله بهمنی

 

  قسمت دوم : مولودی خوانی حاج روح الله بهمنی

 

قسمت سوم : مولودی جناب آقای ابراهیمی

 

قسمت چهارم : مولودی حاج عبدالرضا هلالی و حاج روح الله بهمنی

 

قسمت پایانی : مدح حاج عبد الرضا هلالی و ختم جلسه




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
نوکر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
1
4
کاش همه وعاظ مثل حاج اقاي سعيديان دم از ولایت بزنن خدایی این جمله ایشونو باید طلا گرفت در دوره بي توجهی به ولایت و امامت ایشون در تهران برای حضرت امير واقعا دلسوزانه کار میکنه
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
4
1
سایت شما شده سایت شخصی برخی آقایون که که از طریق شما خودشونو مطرح میکنند مثل آقای ...!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
بو سوختنی میاد شما ها چیزی حس نمیکنید
شناس بی نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
1
2
کم کم دارید عکاسی تو هیئت رو یاد می گیریدآآآآ
مهدی کریمیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
0
1
دانلود شب های پیشاور:

http://ferdos.info/cultural/180-%D8%B4%D8%A8-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1.html
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
افرین آقا مهدي گل
شناس بی نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
0
0
کم کم دارید عکاسی تو هیئت رو یاد می گیریدآآآآ
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
1
0
سلام پس چرا عکس حاج حسین ابراهیمی را نذاشتید ایشون هم در این مجلس بودند وخواندند
نوکر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
0
3
ای بعضی ها حسودن دارن میمیرن از حسادت قابل توجه اقاي مثلا رضا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
0
0
عكس اخر كي ههستن با اقاي هلالي مثل شهدان 
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین