عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
رادیو قرآن ویژه برنامه های «آفتاب ولایت» و «پیام غدیر» را برای تبیین فرهنگ غدیر آماده پخش دارد.
عقیق: رادیو قرآن به مناسبت دهه ولایت و امامت در ویژه برنامه «آفتاب ولایت» که از ساعت 9 صبح روز پنج شنبه دوم مهرماه، همزمان با عید ولایت به صورت زنده پخش می شود؛ نکات قرآنی پیام غدیر و رابطه امام زمان (ع) با غدیر از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد.

گزارش مردمی، مستند غدیر در کشورهای دیگراز جمله هند، اسپانیا، عراق و کنیا از بخش های دیگر این برنامه است و کتاب «پرتویی از نهج البلاغه» اثر علامه «محمدتقی جعفری» برای شنوندگان معرفی می شود.

پیام غدیر

ویژه برنامه پیام غدیر با محوریت شرح ادبی ماجرای غدیر خم از حجه الوداع تا بیعت مسلمانان در غدیر برای روز جشن عید غدیر در نظرگرفته شده و شنوندگان می توانند از نگاهی دیگر با سیری در زبان و ادب فارسی ماجرای غدیر را بشنوند.

تبیین جشن ولایت در برنامه «اشراق»

برنامه «اشراق» با موضوع نقش امامت در جامعه و جایگاه ولایت دراسلام در شب جشن بزرگ غدیر با محوریت بررسی جایگاه امامت پخش می شود.

درادامه این برنامه که ساعت 21 و 10 دقیقه چهارشنبه شب پخش می شود؛ «محمد نصرآبادی» در تفسیر آیه 124 سوره بقره به موضوع ولایت حضرت امیرمومنان علی(ع) اشاره می کند و خصوصیات امام و چرایی وجود ولی برای امت را بیان می کند.

سخنانی از بزرگان درباره غدیر و اهمیت آن

جایگاه غدیر در نزد مسلمانان به جهت واقعه آخرین سال حیات رسول خدا(ص) ویژگی خاصی دارد ولی اهمیت این روز از دیرباز مطرح بوده و دیگر انبیای الهی نیز با این روز آشنا و در ارتباط بوده اند؛ انتخاب یوشع بن نون، شمعون الصفا و آصف بن برخیا به جانشینی حضرت موسی(ع)، عیسی(ع) و سلیمان (ع) نیز در این روز بوده است.

بسیاری از بزرگان دین درخصوص این روزبزرگ مطالب ارزنده وآموزنده ای رابیان کرده اند که در این برنامه از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه پخش خواهد شد.

نشریه الکترونیکی «برکه نور» در پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن

پایگاه اطلاع رسانی شبکه رادیو قرآن نیز به مناسبت عید غدیرخم ، اقدام به تهیه ویژه نامه ای با عنوان «برکه نور» کرده است.

این ویژه نامه شامل قسمت های متنوعی همچون زندگی نامه حضرت علی (ع)، پرسش و پاسخ، حج الوداع، خطبه غدیر حضرت رسول اکرم(ص)، ماجرای غدیر، بیعت ناگسستنی، معناشناسی «ولی» و «امام» است.

منبع:ایرنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین