عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۳۱۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
مراسم دهه ولایت در مسجد امام حسین(ع)
امیرالمومنین ولی خداست، به ماموران حکومت خود می گوید اگر قرار شد برای مالیات از گوسفندی شیر بدوشید آنقدر بدوشید که برای بره اش هم بماند، ولی کل عالم هستی است، ولی گیاهان هم هست...
عقیق: در مراسمی که بمناسبت میلاد امام هادی(ع) و عید غدیر در مسجد امام حسین علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام حمید وحیدی در این مراسم به سخنرانی پرداخت.

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام وحیدی را بخوانید:

*امام هادی علیه السلام فرمود :من هانت علیه نفسه فلا تامن شره، کسی که ذلیل بشود، دیگر هر لحظه باید آماده باشد که تولید شر بکند، اگر خدای نکرده افراد را تحقیر بکنید آن فرد دیگر تولید شر میکند، روز قیامت شاهد خواهید بود در کارنامه ما قتل و دزدی نوشته اند تعجب میکنیم می پرسیم من که چنین عملی انجام نداده ام، می گویند این عمل نتیجه تحقیر فلانی است، خدای ناکرده اگر ملتی ذلیل بشود دیگر توقع نداشته باشید کار درست انجام دهند، ما سال های اولی که تازه مرز عراق بعد از صدام باز شده بود به زیارت عتبات می رفتیم. شاهد برخورد های نامناسب ازسوی عرب های آنجا بودیم بعضی از دوستان ما ناراحت می شدند ولی من به آن ها می گفتم این مردم بیچاره 20سال زیر ظلم صدام بودند توقع بهتر از این را نداشته باشید فعلا صبر کنید.

*روایت داریم: عید غدیر در بین اعیاد دیگر مثل ماه است در برابر ستارگان و معمولا تا زمانی که ماه هست ستارگان دیگر دیده نمی شوند، مثال عرض می کنیم برای قابل فهم شدن غدیر، یک کامیون شمش طلا را به کسی می دهند و می گویند این را در خانه ات یکسال امانت نگه دار، بعد از آن هم از طریق صداوسیما اعلام می کنند که این مقدار شمش طلا امشب در خانه فلانی نگه داری میشود که بدون هیچگونه لوازم امنیتی است، کدامیک از ما حاضر می شویم این را قبول کنیم؟ از شمش طلا گران تر آدم ها و دین خداست، دزدهای حرفه ای دنبال طلا دزدیدن نیستند آن ها دنبال انسان ها هستند، دنبال دزدیدن دین هستند.

خداوند گفت این بنده ها و این دین خود را میخواهم امانت بدهم چه کسی می تواند این امانت را قبول کند؟ 124هزار نفر گفتند ما میتوانیم اما محدود، حضرت موسی گفت: فقط بنی اسرائیل آن هم در زمان مشخص، لوط گفت: فقط قوم خودم، زرتشت گفت: فقط ایران خودمان، ولی یک نفر پیداشد گفت: من حاضرم همه ی آدم ها در همه زمان ها و مکان ها، آن هم خاتم انبیاء(ص) بود، پیغمبر مقابل همه ی دزدان عالم این سرمایه را به امانت گرفت.

*اگر در خانه ما 5 ملیون تومان طلا بگذارند شب خوابمان نمی برد، حالا می فهمیم چرا ائمه اینقدر غرق در مناجات بودند، گاهی برای حفظ این امانت ناموست باید کتک بخورد، چرا حضرت زهرا مقابل چشم امیرالمومنین کتک خورد و به شهادت رسید؟ امام حسین میگوید علی اکبر تکه تکه شود، ناموسش به اسارت برود ولی این امانت حفظ شود، چه کسی حاضر است این امانت را قبول کند؟

*پیامبر در روز غدیر ولی بعد از خود را مشخص کرد نه حاکم بعد خود، آن هایی که در سقیفه جمع شدند چیزی را دزدیدند که امیرالمومنین گفت: حکومت کردن بر شما از آب بینی بز برای من بی ارزش تر است، ولی آن دزدها توانستند ولایت را به غرامت ببرند؟ ولایت خیلی بالاتر از حکومت است.

*امیرالمومنین ولی خداست، به ماموران حکومت خود می گوید اگر قرار شد برای مالیات شیر بدوشید از گوسفند آنقدر بدوشید که برای بره اش هم بماند، ولی کل عالم هستی است، ولی گیاهان هم هست، پیامبر فرمود: شکستن شاخه درخت مثل شکستن بال فرشته است، در عید غدیر مشخص شد کسی دیگری هم هست که حاضر شود این امانت را بعد از پیامبر قبول کند.


گزارش تصویری




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد سوژه
|
-
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
1
2
عالی بود.سوژه هاتون و میگم.به خصوص ارتباط اون جوون با حاج آقا
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
0
2
سلام
دمتون گرم
عاشق حاج آقا وحیدیم
از سخنرانیاشونم بذارید لطفا
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین