عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۲۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
به مناسبت ولادت امام علی‌النقی(ع)
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با تأکید بر اینکه زیارت جامعه کبیره منشور امامت شیعه است، گفت: در ششمین روز از دهه ولایت و امامت نوای روح‌بخش زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) در مساجد و بقعه متبرکه امامزادگان طنین‌انداز می‌شود.

عقیق:حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به علت نامگذاری روز ولایت و هدایت در دهه ولایت و امامت، گفت: همزمان با روز دوشنبه 29 مهر ماه سالروز ولادت یازدهمین اختر آسمان ولایت و امامت مراسم قرائت زیارت جامعه کبیره در مساجد و حرم مطهر امامزادگان اجرا می‌شود.

وی درباره جایگاه زیارت جامعه کبیره افزود: زیارت جامعه، زلال جاری معرفت است که از کوهسار وجود هادی امت، حضرت ابوالحسن ثالث، علی بن محمدنقی(ع) روانه جان‌ها و دل‌ها شده است تا به استحکام ساخت معرفتی و تقویت بنیان محبت قلبی نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت بپردازد.

ظریف‌منش با تأکید بر اینکه زیارت جامعه کبیره منشور امامت شیعه است، بیان داشت: با توجه به اینکه امام هادی(ع) در این زیارت، ائمه اطهار را با جلوه‌های گوناگون مطرح ساخته است، پس افراد با شرکت در  مراسم قرائت این دعای کبیره قادر خواهند بود، ائمه اطهار را از زوایای مختلف بشناسند و آنان را الگوی خود قرار بدهند.

وی در خصوص سند زیارت جامعه کبیره گفت: شخصی به نام موسی بن عبدالله نخعی به حضرت علی النقی(ع) عرض کرد: یابن رسول الله ! مرا به زیارتی با بلاغت کامل آموزش ده که هر گاه در صدد بودم یکی از شما را زیارت کنم، از آن طریق باشد، آن گاه امام هادی(ع) این زیارت را بیان فرمود.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین