عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۹۲۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۷
مدیر کانون خورشید با تشریح برنامه‌های عید غدیر خم از رایزنی برای برگزاری نماز جماعت عید غدیر به امامت آیت‌الله صافی گلپایگانی در مسجد مقدس جمکران یا حرم حضرت معصومه(س) خبر داد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مشکوری با بیان این‌که «کانون خورشید در راستای برطرف کردن دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به ماجرای غدیر در سال ۹۱ با اخذ مجوز از حوزه علمیه قم و وزارت ارشاد تاسیس شد» افزود: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری این است که غدیر متولی ندارد و هیچ تبلیغی روی آن نشده است. بر این اساس کانون خورشید با حضور تعدادی از طلاب و محققان حوزوی برای تامین این دغدغه تاسیس شد.

وی خاطرنشان کرد: برای این منظور طرحی پنج ساله در هفت فاز تدوین و آن را را برای دریافت نظرات و پیشنهادات علما و مراجع خدمت آنها تقدیم کردیم که پس از تایید کلی طرح از سوی ایشان تصمیم گرفتیم برای غدیر کار رسانه‌ای انجام دهیم.

اجرای چهار طرح ویژه در عید غدیر امسال

وی افزود: همزمان با این کار دوره‌ای با عنوان سفر آسمانی برای آموزش معارف غدیر در دانشگاه شریف برگزار کردیم و ۷۰۰ دانشجوی این دانشگاه را به عنوان عضو رسانه‌ای کانون خورشید انتخاب کردیم و با این پشتوانه توانستیم برای غدیر امسال در چهار محور چهار پروژه مهم طراحی کنیم که کار بعضی از آنها صد در صد و بعضی حدود ۹۰ درصد تمام شده است.

مدیر کانون خورشید با بیان این‌که «اصلی‌ترین پروژه تالیف کتابی با عنوان "خط روشن" بود» گفت: این کتاب توسط محققان مجموعه کانون خورشید تهیه و در ۱۰۰ هزارجلد به چاپ رسید که با هماهنگی به عمل آمده هر شب ساعت ۱۹ پس از اخبار شبکه یک به مدت چند دقیقه در قالب جشنواره "روشنا" از رسانه‌ ملی تبلیغ می‌شود.

پخش برنامه "ارمغان" از عید قربان تا عید غدیر

مشکوری طرح دوم این کانون در ایام دهه ولایت امسال را حضور در رسانه ملی عنوان کرد و گفت: با رایزنی‌هایی که داشتیم سه پیشنهاد را به رسانه‌ ملی ارائه کردیم. اول این‌که زیرنویس‌های شبکه‌ها در این ایام در اختیار ما باشد تا جملاتی از کتاب الغدیر را در اختیار آنها قرار دهیم. دوم این که برنامه‌های گفت‌وگو محور با حضور کارشناسان کانون برگزار شود که این برنامه با عنوان "ارمغان" حول محور کتاب الغدیر پخش خواهد شد.

وی یادآور شد: پیشنهاد سوم به رسانه ملی تولید کلیپ‌های دو دقیقه‌ای بود که این کار با کمک دانشجویان دانشگاه شریف انجام شده که در دهه ولایت از شبکه‌های تلویزیون پخش خواهد شد.

به احتمال زیاد نماز عید غدیر با حضور آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در قم برگزار شود

مدیر کانون خورشید در تشریح دیگر برنامه‌های این کانون به مناسبت عید غدیر از رایزنی‌ها برای اقامه نماز جماعت عید در این روز خبر داد و گفت: از یک سال پیش به دنبال این بودیم که چگونه می‌شود عید غدیر را بزرگ داشت که به این نتیجه رسیدیم نماز عید غدیر را همچون نماز اعیاد فطر و قربان برگزار کنیم و در این باره مجله‌ای با نام "قنوت خورشید" چاپ کردیم و به حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و نخبگان قم و تهران ارسال کردیم تا بازخورد این اتفاق را ببینیم.

مشکوری خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم نماز عید غدیر امسال با حضور آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی یا در مسجد مقدس جمکران و یا حرم حضرت معصومه(س) برگزار شود که تاکنون حدود ۶۰ درصد اقدامات برای این اتفاق مبارک انجام شده است و ایشان به استحباب نماز عید غدیر خم فتوا داده‌اند.

هدف‌گذاری برای ساخت ۱۱۰ مسجد غدیری در ۴۸ ساعت

وی در توضیح پروژه چهارم این کانون در ایام دهه ولایت از ساخت ۱۱۰ مسجد غدیری در تهران خبر داد و گفت: در این زمینه با یک شرکت رایزنی کردیم که با پنل‌هایی بتنی‌ و پیچ و مهره مساجدی در عرض ۴۸ ساعت با گنبد و دو گلدسته می‌سازند که بسیار مقاوم و ایمن است و برای اینکار ماه گذشته با نماینده حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی از این کارخانه بازدید کردیم و ایشان نیز این کار را تایید کردند. بنابراین امیدواریم کار ساخت ۱۱۰ مسجد غدیری که کم خرج و سریع‌النصب است در این ایام انجام شود.

مدیر کانون خورشید اظهار کرد: این کار حرکت عظیمی است که اگر انجام شود توانسته‌ایم در این ایام پایگاهی به نام غدیر برای شیعه بسازیم که از نمادهای مکتب تشیع برخوردار است و ما به دنبال این هستیم که این کار ابتدا در تهران که تعداد مساجد کم است ساخته شود، اما اگر در شهرستان‌های دیگر زمینی در اختیار قرار دهند و بانی پیدا شود حتما این کار را انجام خواهیم داد.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین