عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۳۴۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲
حجت الاسلام رفیعی:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: ولایت فقیه میراث شهدا است و تمام شهدا در وصیت‌نامه‌ها به این موضوع تاکید کرده‌اند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امشب در یادواره شهدای مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) که در این مدرسه برگزار شد، اظهار کرد: بعد از فتح خرمشهر ورق جنگ برگشت و شور بسیاری در کشور ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور کشورهای مختلف پس از فتح خرمشهر برای پایان دادند به جنگ در جماران حاضر شدند، مطرح کرد: در استان قم بیش از 200 نفر در تاریخ سوم خرداد به شهادت رسیدند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خداوند در سوره توبه می‌فرماید من جان و مال مومنین را خریدار هستم و در ازای آن بهشت را می‌دهم، عنوان کرد: خداوند 9 ویژگی برای رزمندگان و شهدا یاد کرده است.

وی افزود: پاکیزگی، عبادت، رکوع، سجود، امر به معروف و نهی از منکر، رعایت حدود الهی و ... ازجمله ویژگی‌های رزمندگانی است که خداوند جان آن‌ها را با بهشت معامله می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی دستاوردهای انقلاب اسلامی را مدنظر قرار داد و افزود: متاسفانه امروز ما نعمت‌ها و خدمت‌ها را نمی‌بینیم و این موضوع آسیب‌های بسیاری به همراه دارد.

وی ادامه داد: البته مشکلاتی وجود دارد ولی مشکلات باید در کنار خدمات دیده شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم مرزهای شکسته شود، خاطرنشان کرد: امروز برخی عنوان می‌کنند که سگ را نجس نمی‌دانیم و یا شراب را حرام نمی‌دانیم که تمام این موارد در کنار بی‌حجابی‌ها مرز شکنی است.

وی با بیان اینکه شهدا متواضع بوده و به نظام علاقه‌مند بودند، تصریح کرد: ولایت فقیه میراث شهدا است و تمام شهدا در وصیت‌ نامه‌ها به این موضوع تاکید کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه باب شهادت یک باب بسیار مهم است، یادآور شد: امیرالمومنین(ع) از شهادت به عنوان بشارت یاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه مقام شفاعت شهدا در کنار انبیاء است، بیان کرد: روایات بسیاری در خصوص عظمت شهدا وجود دارد و نباید اجازه دهیم خون عزیز شهدا هدر برود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین