عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
مرحوم مجلسی رحمة الله علیه در یکی از مؤَلَفاتش نوشته است: " اگر انسان به طب مأثور از ائمه اطهار علیهم‌السلام عمل کند، به بیماری مبتلا نمی‌شود؛ زیرا آنان عالِم به خواص مأکولات و سبزی‌ها و چیزهای دیگر هستند. "

عقیق: یکی از معمرین علمای نجف که حدودا صد سال از عمر شریفش می‌گذشت، می فرمود: تا این ساعت به طبیب مراجعه نکردم، عرض شد: چه طور؟ شما چه برنامه‌ای در زندگی پیاده کرده‌اید که تا کنون بیمار نشده‌اید؟
فرمودند: فقط تابع شرع مقدس اسلام بوده‌ام، در خوردن غذاها از نظر کم و کیف و جهات دیگر، فقط به دستورات طبی دین عمل کرده‌ام.

مرحوم مجلسی رحمه الله علیه در یکی از مؤَلَفاتش نوشته است: " اگر انسان به طب مأثور از ائمه اطهار علیهم‌السلام عمل کند، به بیماری مبتلا نمی‌شود؛ زیرا آنان عالِم به خواص مأکولات و سبزی‌ها و چیزهای دیگر هستند. "

بنده هم فی الجمله دیده ام شخصی به طب مأثور عمل کرد، حدود ۸۰ سال داشت و مریض نشده بود. زمانی که ما در نجف بودیم، وبا زیاد شیوع داشت، ایشان به عیادت بیماران می‌رفت. با این حال به بیماری دچار نشد و فقط در اواخر عمر مرضش این بود که به نماز جماعت نمی‌آمد و به استراحت می‌پرداخت. البته برای کارهای دیگر به بیرون می‌آمد و نمی‌دانم که در وقت وفات مریض شد یا نه.
انسان می تواند با رعایت آداب شرعی و دستورهای دینی، از اطبا مستغنی (بی نیاز) شود.

 

پی نوشت:

کتاب بهجت عارفان، ص ۱۸۶


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین