عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
فیلم|
حاج آقامجتبی تهرانی در سخنانی می‌گوید: امام رضا(ع) به اباصلت در خصوص ایام پایانی شعبان می‌فرماید: بر تو باد به اینکه رو آوری به کارهایی که برای تو سود و فایده دارد. زیاد دعا بخوان و استغفار کن و قرآن تلاوت کن.

عقیق: مرحوم آیت‌الله حاج آقامجتبی تهرانی، استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایش به مناسبت آخرین روزهای ماه شعبان اظهار داشت: یک سفارش به دوستان در خصوص روزهای آخر ماه شعبان داشته باشم. نسبت‌ به ماه رجب و شعبان به‌ خصوص راجع‌ به استغفار در ماه شعبان روایات زیادی وارد شده است. روایت را عبدالسّلام بن صالح هروی نقل می‌کند. البته به ذهنم این است که روایت را محدّث قمی از اباصلت هروی نقل می‌کند. شاید این دو یک نفر نباشند.

تلاش کن کوتاهی‌هایت را در ماه شعبان جبران کنی

وی ادامه داد: می‌گویند: «دَخَلْتُ عَلَى أَبِی الْحَسَنِ عَلِی بْنِ مُوسَى الرِّضَا(ع) فِی  آخِرِ جُمُعَةٍ مِنْ  شَعْبَانَ  فَقَالَ لِی یا أَبَا الصَّلْتِ- إِنَّ شَعْبَانَ قَدْ مَضَى أَکْثَرُهُ وَ هَذَا آخِرُ جُمُعَةٍ مِنْهُ (وسائل الشیعه، ج ۱۰، ص ۳۰۱)»؛ بر امام‌هشتم(ع) وارد شدم در آخرین جمعه از ماه شعبان که چند روزی به آخر ماه مانده بود. به من فرمود: ای اباصلت! بیشتر ماه شعبان گذشت و آخرین جمعه این ماه است. «فَتَدَارَکْ فِیمَا بَقِی مِنْهُ تَقْصِیرَکَ فِیمَا مَضَى مِنْهُ»؛ کوتاهی‌هایی را که در گذشته این ماه کردی، تدارک کن در آنچه از این ماه باقی مانده است.

زیاد دعا بخوان و استغفار کن و قرآن تلاوت کن

حاج آقامجتبی تهرانی گفت: امام ادامه می‌دهد: «وَ عَلَیکَ بِالْإِقْبَالِ عَلَى مَا یعْنِیکَ»؛ بر تو باد به اینکه رو آوری به کارهایی که برای تو سود و فایده دارد.«وَ أَکْثِرْ مِنَ الدُّعَاءِ وَ الِاسْتِغْفَارِ وَ تِلَاوَةِ الْقُرْآنِ»؛ زیاد دعا بخوان و استغفار کن و قرآن تلاوت کن.

فیلم این سخنان را اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 32

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین