عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۵۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
حجت الاسلام مؤمنی:
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یاد امام عصر(عج) را عامل نشاط و امیدآفرینی در جامعه دانست و گفت: این‌که هر چیزی بخواهد از این گوش و چشم وارد شود، یا هر لقمه‌ای بخواهد خورده شود، معلوم است بین ما و حضرت حجاب ایجاد می‌کند؛ برای رؤیت جمال مهدی زهرا(عج) باید چشم، گوش، قلب، جان و وجودمان را از پلیدی و آلودگی گناه پاک نمود.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی،در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به فرازهایی از ادعیه مفاتیح‌الجنان، به آثار آغاز روز با سلام بر اهل‌بیت علیهم‌السلام اشاره نمود و یادآور شد: آغاز روز با سلام به معصوم علیهم‌السلام، از جهات مختلف به انسان انگیزه، انرژی و امید می‌دهد.

وی روز جمعه را روز زیارتی و سلام به امام زمان(عج) دانست و بابیان این‌که دعای مخصوصی برای این روز ذکرشده است، اظهار داشت: با توجه و تأمل به کلمات سلام و دعای به اهل‌بیت علیهم‌السلام، انسان در آن روز از انرژی‌های منفی اطراف دور می‌گردد و انسان خود را در معرض و محضر برکت ائمه اطهار علیهم‌السلام قرار داده و از آسیب‌ها دور خواهد بود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این‌که دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال فراگیر سازی یاس و ناامیدی در کشور هستند، خاطرنشان ساخت: تنها مطلبی که امیدبخش بوده، انسان را از بن‌بست‌های زندگی نجات می‌دهد و باعث نشاط در زندگی و امیدآفرین است، یاد حجت بن الحسن(عج) است.

وی افزود: در این بحبوحه پمپاژ ناامیدی توسط دشمن، حضور میلیون‌ها عاشق دل‌شیفته در شب و روز نیمه شعبان و در مسجد مقدس جمکران به‌عنوان پایگاه مهدویت، نشان‌دهنده این است که آنچه در قلب‌ها امید می‌آفریند توجه به بقیةالله الاعظم(عج) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی در ادامه در اشاره به فرازهایی از سلام زیارتی صاحب‌الزمان(عج) در روز جمعه با تأکید بر این‌که امام ما حی و محجوب عن العالم است وزندگی‌هایمان به اشراف حضرت است، خاطرنشان ساخت: هرروز صبح و عصر اعمال ما را خدمت صاحب‌الزمان(عج) عرضه می‌کنند و ما همواره در محضر حضرت قرار داریم.

وی ضمن ارائه تبیینی از شرفیابی علی بن مهزیار خدمت صاحب‌الزمان(عج)، به حدیث « مَا هُوَ مَحْجُوبٌ عَنْکُمْ وَ لَکِنْ حَجَبَهُ سُوءُ أَعْمَالِکُمْ» اشاره نمود و گفت: بقیةالله الاعظم(عج)، می‌فرمایند؛ امام هیچ‌گاه از شما محجوب نیست، بلکه آنچه بین او و شما مانع شده، عملکرد بد و اعمال ناپسند آدمیان است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر یادآور شد: این‌که هر چیزی بخواهد از این گوش و چشم وارد شود، یا هر لقمه‌ای بخواهد خورده شود، معلوم است بین ما و حضرت حجاب ایجاد می‌کند؛ برای رؤیت جمال مهدی زهرا(عج) باید چشم، گوش، قلب، جان و وجودمان را از پلیدی و آلودگی گناه پاک نمود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی تصریح کرد: اگر قرار باشد هر فردی از این چشم و هر نوایی در این گوش وارد شود، معلوم است که این دیده و گوش ظرفیت رؤیت جمال و شنیدن صدای مهدی فاطمه علیهم‌السلام را نخواهد داشت.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به فراز « بِبَقَائِهِ بَقِیَتِ الدُّنْیَا وَ بِیُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَی وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَ السَّمَاءُ …» اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: قائم‌ منتظر مهدی(عج) آن امیدبخشی است که به بقایش دنیا باقی است و از برکتش بندگان روزی یافته‌اند و به وجودش زمین و آسمان استوار گشته است.

وی با بیان این‌که به برکت نور الهی حجت بن الحسن (عج)، هرکسی دنبال هدایت است، گره مشکلات برای او بازمی‌گردد، اظهار داشت: اگر به دنبال هدایت هستید، این در و آن در نزنید و درب خانه این‌وآن خودتان را اسیر نکنید، با شرفیابی در حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام در سحرگاه‌های نورانی و حضور در مسجد مقدس جمکران از خود صاحب‌الزمان(عج) بخواهیم که استاد طریق به ما معرفی نمایند، والا در وادی هدایت اسیر و گم خواهیم شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی به فراز «السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ» از زیارت‌نامه امام زمان(عج) در روز جمعه اشاره نمود و یادآور شد: بقیةالله الاعظم(عج)، دوست ناصح خیرخواهی است که اگر به یادش باشی و نباشی به یادت است و اگر دعایش کنی یا دعایش نکنی همواره برای تو دعا می‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین