عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
طریق المهدی(عج)؛نیمه شعبان در جمکران:
سرود سلام فرمانده ۲ که در جمعه هفته گذشته به مناسبت نیمه شعبان منتشر شده بود در عصر نیمه شعبان در مسجد جمکران همخوانی شد.

عقیق:در یکسال اخیر سرود حماسی، اثرگذار و زیبای سلام فرمانده که برای نخستین بار در مسجد مقدس جمکران ضبط و منتشر شده بود نه تنها مورد استقبال کودکان و نوجوانان در ایران بلکه به سایر کشورهای اسلامی نیز منتقل شد و آنان نیز این سرود را با زبان خود ساختند و اجرا کردند که در این راستا رهبر معظم انقلاب نیز از این اثر فاخر یاد و تجلیل کردند و فرمودند «اجتماعات عظیم مردمی دلیل مقاومت و ایستادگی مردم است. در سرودی که این روزها پخش شده و سلام به حضرت بقیه الله است ببینید مردم چه کار دارند می‌کنند و ابراز ارادت می‌کنند.ما اول انقلاب این فعالیت‌ها و اجتماعات مذهبی را نداشتیم.»

با توجه به این حجم از استقبال، عوامل این سرود، سلام فرمانده دو را نیز ساختند و در جمعه هفته گذشته برای نخستین بار در آستانه نیمه شعبان منتشر شد.

ضبط تلویزیونی این سرود نیز در روزهای نخستین اسفندماه امسال با حضور ده هزار نفر از دهه هشتادی و نودی قم و استان‌های مختلف کشور در مسجد مقدس جمکران انجام شد.

این سرود نیز مورد استقبال قرار گرفت و در بسیاری از موکب‌های مسیر پیاده روی بلوار اعظم به خصوص در موکب ویژه کودکان و نوجوانان به گوش می‌رسید.

نخستین اجرای میدانی سلام فرمانده دو عصر نیمه شعبان در صحن جامع مهدوی مسجد مقدس جمکران با حضور ابوذر روحی خواننده این سرود اجرا شد.

خانواده معظم شهدا، ایثارگران و تعدادی از فرزندان شهدای مدافع حرم از تیپ فاطمیون و زینبیون نیز در حالی که تصاویر شهدای خود را در دست داشتند در این مراسم حاضر شدند.

در ابتدا سرود سلام فرمانده یک مورد بازخوانی قرار گرفت و در ادامه نیز سلام فرمانده دو اجرا شد.

هزاران نفر از دانش آموزان قمی و دهه هشتاد و نودی ها به همراه خانواده‌های خود در عصر نیمه شعبان در این برنامه حضور یافته بودند تا بار دیگر عهد سربازی با امام زمان (عج) ببندند.

ادای سلام نظامی رو به مسجد مقدس جمکران از سوی کودکان و نوجوانان در زمان همخوانی سرود سلام فرمانده نیز از جلوه‌های زیبای این مراسم بود.

بسیاری از حاضرین به بهانه همخوانی سرود سلام فرمانده در روز نیمه شعبان سربندها و پرچم‌های لبیک یا مهدی (عج) به همراه و تصاویری از مقام معظم رهبری و شهید حاج قاسم سلیمانی در دست داشتند.

این برنامه آخرین برنامه شاخص مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان امسال بوده است و پس از آن آئین شکرگذاری خادمان مسجد مقدس جمکران برگزار شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین