عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۳۹۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲ از امروز آغاز شد و مشمولان تشرف به این سفر معنوی در پنج اولویت، می‌توانند بر اساس زمان‌بندی اعلام شده ثبت‌نام کنند.

عقیق: نام‌نویسی حج تمتع ۱۴۰۲ از امروز دهم اسفندماه آغاز شد که البته با توجه به اولویت‌های اعلام شده در پنج گروه، در مرحله نخست افرادی که در حج تمتع ۱۳۹۹ ثبت‌نام‌کرده و هزینه این سفر را واریز کردند و البته از تشرف به حج تمتع انصراف نداده‌اند، می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح امروز اقدام به ثبت‌نام کنند.

زمان ثبت‌نام برای اولویت‌های حج تمتع ۱۴۰۲

اولویت‌های دوم شامل افرادی است که تاریخ فیش حج آن تا پایان سال ۱۳۸۵ است که ثبت‌نام این افراد نیز از ۱۲ اسفند ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود. 

همچنین دارندگان فیش حج تمتع تا ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ نیز از ۱۴ اسفند، دارندگان فیش حج تمتع تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ از ۱۶ اسفند و دارندگان فیش حج تمتع تا اول خرداد از ۱۸ اسفند می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

واریز قسط اول ۱۳۰ میلیون تومانی پس از ثبت‌نام

هزینه علی الحساب سفر حج تمتع که با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی محاسبه می‌شود، ۱۳۰ میلیون تومان است که به عنوان قسط اول باید واریز شود. پس از نهایی شدن هزینه حج، اقساط بعدی نیز اعلام خواهد شد.

البته افرادی که در حج ۱۳۹۹ ثبت‌نام و هزینه حج را همان سال با ارز ۹ هزار تومانی واریز کرده بودند، مشمول این امر نیستند و هزینه نهایی برای آن‌ها نیز پس از قطعی شدن قراردادهای مسکن، تغذیه و سایر امور اعلام ‌می‌شود و این افراد باید در یک قسط مابه التفاوت آن را بپردازند.

 مشمولان تشرف به حج تمتع ۱۴۰۲ پیش از ثبت‌نام‌ باید اطلاعات خود را بروزرسانی کرده و بعد از آن اقدام به ثبت‌نام کنند. برای بروز رسانی اطلاعات و نام‌نویسی حج ۱۴۰۲ به اینجا مراجعه کنید.

به گزارش فارس، سال آینده ۸۵ هزار و ۵۰۰ ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که با اعلام سعودی‌ها، محدودیت کرونایی لغو شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین